Főoldal > EGÉSZSÉG > 13 tipp, hogy idén egészségesebb legyél, mint tavaly

13 tipp, hogy idén egészségesebb legyél, mint tavaly

2019Az egészségünk védelmeegészségegészségesegészséges életmódegészséges étkezésegészségmegőrzésegészségvédeleméletmódsport
0

Írta:

Így legyen 2019 a legegészségesebb éved!

Szilveszterkor megfogadtad, hogy az új esztendőben jobban fogsz törődni a testi-lelki egészségeddel? A következő apró pontok betartásával eredményes és hatásos változást hozhatsz az életedbe!

1. Korlátozd a digitalizációt!

Heti néhány óra az okostelefon, a laptop, a rádió  és a tévékészülék nélkül bizony csodákat tehet az egészségeddel: nem is gondolnád, hogy milyen mértékben rontod a látásodat és a tartásodat miattuk! Ha a teljes digitalizáció kiiktathatatlan az otthonodban, legyen heti egy olyan estéd, amikor nem nyúlsz semmilyen technikai kütyühöz.

2. Vágj bele egy új edzéstervbe!

Bár heti legalább 150 perc testmozgás ajánlott azoknak, akik jelentős változást szeretnének az alakjukon, már napi 20 perc is kedvezően hathat az anyagcserédre és a kedvedre. Ha éppen nincs kedvenc sportod, itt a remek alkalom, hogy kipróbálj egy újat!

36305704 - happy woman enjoying hard trx suspension training in gym.

3. Igyál több vizet!

A dehidratáció a bőrre, a testsúlyra és az agyműködésre is negatív hatással van, ezért igyál legalább napi 2-3 liter vizet!

4. Nevess sokat!

A mindennapi jókedv és nevetés elűzi az oxidatív stresszt és növeli a motivációt – másra nincs is szükséged a 2019-es évben!

5. Ragaszkodj a naptejhez!

A dermatológus szakértők mindennap ajánlják a 30-as fényvédőfaktor (SPF) arcon viselését – igen, még télen is! Ha a legjobbat akarod választani, keresd a cink-oxid és a titánium-dioxid nevű összetevőket a termék hátulján, ugyanis ez a két anyag véd a legjobban a káros UV-sugaraktól!

6. Légy környezettudatos!

Cseréld le a tisztítószereidet, a kozmetikumaidat és a bőrápolási szereidet méreganyagmentes és természetes összetevőkből álló készítményekre! Így kevesebb esélyed lesz az allergiás reakciókra és az irritációk kialakulására, ráadásul a környezetet is véded velük!

7. Moss kezet gyakrabban!

Döbbenetes, de a kutatások szerint a magyarok 10%-a nem mos kezet az illemhely használata után, sőt: csak 5% mos addig kezet, amíg biztosan elpusztulnak a baktériumok. Ha te is köztük vagy, mindenképpen változtass a szokásaidon! Tudtad? A szakértők szerint legalább 20 másodpercen át, langyos vízzel és szappannal ajánlott kezet mosni!

8.Szellőztess többet!

Gyertyák, füstölők, illatosítók és még sorolhatnánk – a legtöbben nem is gondolnánk rá, de ezek a mesterséges „szagtalanítók” is termelnek toxikus vegyületeket, melyektől csak a megfelelő mennyiségű szellőztetéssel lehet megszabadulni. Legalább napi 10 percre minden helyiségben nyisd ki az ablakot!

9. Meditálj!

A rendszeres meditáció rengeteg előnnyel jár. Például segít megbírkózni a napi stresszel, de a depresszió és a magányosság ellen is hatékony megoldás lehet. Amennyiben félsz mások előtt meditálni, és tanártól elsajátítani a meditáció csínját-bínját, nézz meditációs videókat, és iratkozz be egy online relaxációs tanfolyamra!

33149281 - woman is sitting at the housetop with nice illuminated city view at night

10. Le a cipővel!

A kutatások szerint azoknak, akik az otthonukban is cipőt viselnek, több gombás- és bakteriális eredetű megbetegedéssel kell számolniuk, mint a mezítláb járóknak. Itt az ideje, hogy munkából hazatérve azonnal ledobd a zoknidat és a lábbelidet!

11. Tanulj valami újat!

A folyamatos tanulás nemcsak az agyat dolgoztatja meg, de a neurológiai betegségek megjelenését is bizonyítottan akadályozza, valamint késlelteti. Mire vársz még? Vágj bele egy új hobbiba, vagy iratkozz be egy tanfolyamra, amit mindig ki akartál próbálni!

12. Falatozz okosan!

Krékerek, kekszek és péksütemények helyett tarts sok édes gyümölcsöt, valamint ízesítetlen olajos magvat a konyhádban – ha csak ezt az egy dolgot változtatod idén az étrendeden, már az is meg fog látszani rajtad!

13. Étkez színesebben!

A dietetikusok szerint az étkezéseinket úgy kell alakítani, hogy minden nap együnk egy zöld, egy narancssárga, egy kék/lila, illetve egy sárga színű ételt – így pillanatok alatt ki lehet alakítani a változatos újévi étrendünket!


További cikkeink a témában