Főoldal > DIÉTA > Jó emésztés, hasznos probiotikumok? – szakértői szemmel

Jó emésztés, hasznos probiotikumok? – szakértői szemmel

diétafogyókúrajoghurtprobiotikum
0

Írta: and

Titokzatos probiotikumok Egyre többször hallhatod-olvashatod a probiotikum kifejezést, ám kevés szó esik arról, mit is jelent ez valójában. Köztudott, hogy a bél mikroflórája nagymértékben befolyásolja az immunrendszer és a test egészének működését. A probiotikumok olyan élő élelmiszer-alkotórészek, amelyek kedvező hatással vannak az ember egészségére. Ezek a mikroorganizmusok általában a reklámokból is ismert Lactobacillus és Bifidobacterium csoportba tartoznak, és […]

Titokzatos probiotikumok

Egyre többször hallhatod-olvashatod a probiotikum kifejezést, ám kevés szó esik arról, mit is jelent ez valójában. Köztudott, hogy a bél mikroflórája nagymértékben befolyásolja az immunrendszer és a test egészének működését. A probiotikumok olyan élő élelmiszer-alkotórészek, amelyek kedvező hatással vannak az ember egészségére. Ezek a mikroorganizmusok általában a reklámokból is ismert Lactobacillus és Bifidobacterium csoportba tartoznak, és főleg tejtermékek, tej alapú italok formájában fogyaszthatod őket. A titokzatosan hangzó “bifidus essensis” név sem rejt mást, mint az egyik tejtermék gyártó vállalat jogvédett fejlesztését, a Bifidobacterium animalis nevű mikroorganizmus DN-173010 jelzetű törzsét. Más cégek termékeiben más törzsek találhatók meg, amelyekkel általában kevesebb vizsgálatot végeztek, ám ennek igazából nincs nagy jelentősége a várható előnyöket illetően.

0017078_1.jpg ()

Mit várhatsz a rendszeres probiotikum-fogyasztástól?

  • A tejsavtermelő mikrobákat tartalmazó készítmények a bélflóra összetételét kedvezően változtatják meg, ami nagyobb védettséget eredményezhet főleg a hasmenéssel járó fertőzéseket előidéző kórokozó baktériumokkal szemben.
  • A jótékony mikroorganizmusok segítenek a bélflóra regenerálásában tartós hasmenések vagy antibiotikum-kúrák után. Ilyenkor a bélflóra-regenerálódást elősegítő készítmények alkalmazása is fontos lehet!
  • Az egészséges étrend a bélflórát is megváltoztatja, a rostok ugyanis részben prebiotikumként elősegíthetik az ételekkel is elfogyasztott “jó” probiotikus mikrobák szaporodását, együttesen pedig védhetnek bizonyos rákkeltő anyagok bélben történő kialakulása és hatása ellen.
  • Állóképességi sportolók esetében a probiotikumok enyhíthetik a gyakori gyomor-bélrendszeri panaszokat (pl: puffadás, hasi görcsök stb.).

Az erősebb immunrendszer, a fertőzések, emésztőrendszeri panaszok várható feltételezett csökkenése tehát megéri, hogy figyelmet fordíts a probiotikumokra. Az antibiotikum kezelések, különböző gyógyszerek bélflórára gyakorolt kedvezőtlen hatását szintén érdemes segítségükkel kivédened – amennyire ez lehetséges. Az előnyök azonban csak akkor érvényesülhetnek, ha rendszeresen (lehetőleg naponta) fogyasztasz tejet, és ha teheted, élőflórás tejtermékeket!

Képek forrása: Profimédia


További cikkeink a témában

diétaétkezés

Ezért veszélyesek a hasi zsírok

Írta:
tegnap 0

Ha arról van szó, mennyire vagy elfogadó a combra, fenékre lerakódott zsírral szemben, talán zéró toleranciát hirdetsz te is. De vajon ugyanígy igyekszel kontroll alatt tartani a sokszor láthatatlan zsigeri zsírszövetedet is? Vagy azt hiszed, neked nincs is olyan?