Főoldal > DIÉTA > Étkezz húsvétkor is egészségesen!

Étkezz húsvétkor is egészségesen!

bárányegészségétkezéshúsvétsonkatojás
0 0

Írta: and

Ebben az időszakban az étkezésnek különleges hagyománya van: hamvazószerdától Húsvét vasárnapjáig tartó 40 napos böjt után nagy lakomák következnek. Mind a koplalás, mind a degeszre való evés felborítja szervezetünk természetes egyensúlyát. Húsvétkor a szimbolikus ételeket fogyasztva tápláló és egészséges fogások is kerülhetnek tányérunkra. Tojás Nincs húsvét tojás nélkül, amely az élet és az újjászületés archaikus […]

Ebben az időszakban az étkezésnek különleges hagyománya van: hamvazószerdától Húsvét vasárnapjáig tartó 40 napos böjt után nagy lakomák következnek. Mind a koplalás, mind a degeszre való evés felborítja szervezetünk természetes egyensúlyát. Húsvétkor a szimbolikus ételeket fogyasztva tápláló és egészséges fogások is kerülhetnek tányérunkra.

Tojás

Nincs húsvét tojás nélkül, amely az élet és az újjászületés archaikus jelképe. Ahogy a tojásból új élet kel, úgy támadt fel Krisztus is, hogy megváltsa az embereket. Az egészséges táplálkozás hívei sokáig megvetették magas koleszterintartalma miatt, de a legújabb kutatások rácáfoltak erre, és bemutatták számos egészségvédő hatását. Gyakorlatilag az összes létfontosságú vitamin megtalálható benne, így a szem, a haj, a bőr és a köröm legjobb táplálója. A benne levő kolin megakadályozza a zsírok lerakódását, biztosítja az idegrendszer megfelelő működését. Egy darab fedezi napi fehérjeszükségletünk 12 százalékát. Nagyon finom töltött tojást készíthetünk, ha a sárgáját összekeverjük tonhallal, citrommal, mustárral és fűszerekkel, és ezt töltjük a fehérjébe.

husvet2.jpg ()Bárány

A húsvéti bárány a keresztény vallásban Jézust jelképezi, aki áldozati bárányként halt kereszthalált az emberiség megváltásáért. Így húsvétkor a tradicionális húsétel régen a bárány volt. Ma hazánkban kevés bárányhúst fogyasztunk, pedig magas tápértékű és egészséges. Magnéziumban, szelénben gazdag, megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket, serkenti a vese működését. Minél fiatalabb bárányt választunk a hentesnél, annál finomabb és zsírszegényebb, így a hízástól sem kell tartanunk. A sovány hús rozmaringgal, kakukkfűvel, olívaolajjal bepácolva finom grill alapanyag.

Füstölt, főtt csirkemell sonka

A bárányt egyre inkább kiszorította a kötözött sonka fogyasztása, amely a vidéki jólétet szimbolizálta, mára pedig olyan elmaradhatatlanná vált, mint a tojás. A hagyományos sertés változat túl sok telített zsírsavat tartalmaz, egészséges és finom alternatívája csirkemell sonkából készül, amely a legjobb sovány fehérje. Jó hír azoknak, akiknek nincsen idejük áztatásra, főzésre, majd lehűlésére várni, hogy már készen kapható a főtt, füstölt, kötözött csirke- vagy pulykamell sonka a hiper- és szupermarketekben.

Torma

A húsvéti sonka elmaradhatatlan kísérője, a torma. Serkenti az anyagcsere működését, segíti az állati táplálék megemésztését. Emellett számos pozitív hatása van: kiváló gyulladáscsökkentő, baktérium- és vírusölő, nagy mennyiségben tartalmaz B-, C-vitamint, kálciumot, káliumot és magnéziumot. Elkészítése egyszerű: a megtisztított gyökeret lereszeljük, egy pillanatra felforrósítjuk, majd felöntjük ecetes vízzel. Fél nap állás után fogyasztható.
 
Graham- vagy tönkölykalács

Az ünnep elmaradhatatlan különlegessége a fonott kalács. A sonka mellé mindig kerül az asztalra, sós változatban. Fehér lisztből készítve nem éppen alakbarát, ám a hagyományos receptet graham- vagy tönkölylisztre cserélve (esetleg keverten) már egészséges pékáruvá válik. Bioboltok is kapható mindkét változat.

Érd el te is hatékonyabban a célodat, és felejtsd el derekadra tekert strandtörülközőt!


További cikkeink a témában