Főoldal > DIÉTA > Fogy le egy hét alatt kukoricával!

Fogy le egy hét alatt kukoricával!

diétafogyáskukoricapattogatott kukorica
0

Írta: and

Sokan a kukoricát gabonafélének gondolják, pedig nem is élhetnének ennél nagyobb tévedésben. Igaz, a belőle készült kukoricaliszt, és kukoricadara a búzaliszthez, búzadarához hasonlóan viselkedik, így pl.: gluténmentes étrendhez remekül használható, de alapjában véve,  mégis csak zöldségről beszélünk. Még inkább így van ez, ha a zsenge, még vízzel telt kukoricaszemek kerülnek asztalunkra. A friss csemegekukorica tápanyagtartalma, […]

Sokan a kukoricát gabonafélének gondolják, pedig nem is élhetnének ennél nagyobb tévedésben. Igaz, a belőle készült kukoricaliszt, és kukoricadara a búzaliszthez, búzadarához hasonlóan viselkedik, így pl.: gluténmentes étrendhez remekül használható, de alapjában véve,  mégis csak zöldségről beszélünk. Még inkább így van ez, ha a zsenge, még vízzel telt kukoricaszemek kerülnek asztalunkra.

A friss csemegekukorica tápanyagtartalma, 100 grammra:

131 kcal, 4,7 g fehérje, 1,6 g zsír, 23,6 g szénhidrát, 1,5 g nyersrost

A fagyasztott csemegekukorica tápanyag tartalma, 100 grammra:

102 kcal: 6,7 g fehérje, 0,4 g zsír, 17,1 g szénhidrát, 1,3 g nyersrost

A bébi kukorica tápanyag tartalma, 100 grammra:

20 kcal, 1,7 g fehérje, 0,5 g zsír, 2,1 g szénhidrát.

A mintaétrend követésekor a szokásos jó tanácsokra is figyelj:

– az energia bevitel változhat a zsiradék felhasználástól függően,

– az ebéd és a vacsora felcserélhető,

– napi 2 liter vizet kötelező meginni!!!

– mindennap sportolj legalább 30 percet!

kukorica3.jpg ()1. NAP: + 2 liter víz

Reggeli: 2 szelet mexikói felvágott, 1 szelet graham kenyér, egy nagy paprika

Tízórai: egy nagy alma

Ebéd: joghurtos kukoricafőzelék, sült csirkemell

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: 2 szelet graham pirítós, 2 dl kefir, 1 nagy paradicsom

2. NAP: + 2 liter víz

Reggeli: 1/3  paradicsomos kenyér, 1 főtt tojás, retek bőven

Tízórai: 1 nagy körte           

Ebéd: 5 dkg light mozzarella sajt felkockázva, fél doboz lecsepegtetett kukoricakonzervvel és 1 dl joghurttal összekeverve, 1/3 paradicsomos kenyér

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: 1/3 paradicsomos kenyér, 2 dl light gyümölcsös joghurt

3. NAP: + 2 liter víz

Reggeli: bundás kenyér 2 szelet graham kenyérből, 1 db tojásból, teflon edényben csöppnyi olajon sütve, 2 nagy paradicsom

Tízórai: 2 db paradicsom, 5 dkg light mozzarella sajt

Ebéd: kukoricás hal vagy tenger gyümölcsei ragu

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül

kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: zöldséges rántotta, 2 db tojásból, 10-10 dkg zöldborsóból, hagymából, gombából, zöldpaprikából, 1 szelet lenmagos kenyér

4. NAP: + 2 liter víz

Reggeli: 1/3 olívás kenyér, 2 db Medve joghurtos sajt, 1 nagy kaliforniai paprika

Tízórai: 4-6 db friss szilva

Ebéd: 1/3 olívás kenyér, padlizsános pulykamell ragu

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: 20 szelet selyem sonka, 20 db bébikukorica, 1 szelet sonkát 1 bébikukorica köré tekerünk, 1/3 olívás kenyér

5. NAP: + 2 liter víz

Reggeli: 1 dl natúr corn flakes, 10-10 dkg szederből, almából 1 dl íróval, 1 dl vízzel, édesítővel készült turmixszal leöntve

Tízórai: 2-3 friss füge    

Ebéd: bolognai tészta

3 dk nyers tészta, 5-5 dkg reszelt zeller, sárgarépa, gyökér, hagyma, 10 dkg darált sovány hús, 1 kicsi sűrített paradicsom konzerv, zsiradék nélkül összepárolva

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: lecsepegetett halkonzerv, 2 sz. graham kenyér, uborka bőven

kukorica2.jpg ()

6. NAP: + 2 liter víz

Saláta:

0,5 kg bébikukorica (kimérve is lehet kapni piacokon a savanyúságosnál), 20-20 dkg paradicsom, paprika, uborka, retek, jégsaláta kockázva-szeletelve, 1,25 g natúr joghurt, 1 teáskanál mustár vagy vágott friss kapor bőven, pici só, őrölt bors, ezt oszd el 5 részre+8 db korpás keksz

Reggeli:      1 adag saláta + 2 db korpás keksz

Tízórai:      1 adag saláta + 1 db korpás keksz

 Ebéd:        1 adag saláta + 2 db korpás keksz

Uzsonna:    1 adag saláta + 1 db korpás keksz

Vacsora:    1 adag saláta + 2 db korpás keksz

7. NAP:+ 2 liter víz

Reggeli: 1 szelet kalács magas gyümölcstartalmú lekvárral, 2 dl író

Tízórai: 15 dkg szőlő

Ebéd: Kapros kukoricás sertés raguleves

Uzsonna: 1 evőkanál natúr pattogatni való kukorica, zsiradék nélkül kipattogtatva, 1 kocka csoki

Vacsora: kukoricás tortilla, kukoricás tortilla lapot vékonyan megkenjük light majonézzel, megrakjuk szeletelt uborkával, salátával, csirkemell sonkával, és feltekerjük, friss paradicsommal együk


További cikkeink a témában

cukordiéta

Ezért száműzd a cukrot az életedből

Írta:
12 órája 0

Ha a cukor csak a fogaink épségét veszélyeztetné, legfeljebb gyakrabban foglalkoznánk a szájhigiéniával. Emellett azonban számos olyan veszélyt rejt magában a finomított cukor rendszeres fogyasztása, amelyek nem csak rendkívül károsak, de még egy alapos fogmosással sem javíthatunk a helyzeten.