Főoldal > DIÉTA > Ezért vigyázz az elhízással!

Ezért vigyázz az elhízással!

elhízáskövérrák
0 0

Írta: and

Brit kutatók kimutatták, hogy a rák kialakulásában a túlsúly, a dohányzás, az ivás, a rossz táplálkozás és a mozgás hiánya játszik leginkább szerepet. A nők esetében a túlsúly a legmagasabb kockázati tényező, míg a férfiak a nem megfelelő zöldség és gyümölcs fogyasztás a hibás. Sokan hisznek abban, hogy a rákos megbetegedések miatt a sors vagy […]

Brit kutatók kimutatták, hogy a rák kialakulásában a túlsúly, a dohányzás, az ivás, a rossz táplálkozás és a mozgás hiánya játszik leginkább szerepet. A nők esetében a túlsúly a legmagasabb kockázati tényező, míg a férfiak a nem megfelelő zöldség és gyümölcs fogyasztás a hibás. Sokan hisznek abban, hogy a rákos megbetegedések miatt a sors vagy a genetika okolható, és csak a szerencsén múlik, hogy elkerülik-e. Összességében azonban a rákos megbetegedések 40 százalékáért mi magunk vagyunk a felelősek, tehát képesek lennénk változtatni ezen.

Brit kutatók meglepődve tapasztalták, hogy a túlsúlyos nők nagyobb veszélynek van kitéve, mint azok, akik rendszeresen alkoholt fogyasztanak. Kimutatták, hogy minden 10. rákos megbetegedés az elhízás miatt alakul ki, tehát azokat érinti, akiknek a BMI értéke 25 felett van. A legfontosabb lépések a kockázat csökkentésének érdekében: a tudatos súlycsökkentés, a leszokás a dohányzásról, valamint több zöldség és gyümölcs fogyasztása.

A 9 legjobb étel, hogy legyőzd a rákot: 

elhizas22.jpg ()1. 100 %-os almalé: Naponta két pohárral a frissítő gyümölcsléből akár 40 százalékkal csökkenti a vastagbélrák kockázatát magas antioxidáns tartalmának köszönhetően.

2. Fokhagyma: Erőteljes kénvegyületeinek köszönhetően a fokhagyma segít a gyomorrák elleni küzdelemben. Fogyaszd naponta kétszer, főtt vagy nyers állapotban

3. Édesburgonya: Cseréld a szokásos köretet a béta-karotinban gazdag édesburgonyára, ami védettebbé tesz a bőr-, a és szájüregi rákok ellen.

4. Teljes kiőrlésű kenyér: A rostban gazdag ételek akár 25 százalékkal is csökkenthetik a bélrák kockázatát, míg napi 25 gramm teljes kiőrlésű kenyér fogyasztásával 40 százalékkal csökken a mellrák kialakulásának esélye.

5. Görögdinnye: A vörös húsú gyümölcs likopinban gazdag, és növeli a bőröd természetes védekezőképességét. Igaz, öregedésgátló és rákvédő hatással bír, azonban nem helyettesíti a napvédő krémeket.

6. Pisztráng: Fogyaszd hetente háromszor, az olajos halféle ugyanis csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát, a benne található nagy mennyiségű omega-3 zsírsavnak és D-vitaminnak köszönhetően.

7. Mandarin: A mandarin húsa is tartalmaz egy olyan vegyületet, amely mérgező a rákos sejtek számára, azonban a héja még többet rejt belőlük. Éppen ezért add a reszelt héjat levesekhez és a szószokhoz.

8. Csicseriborsó: Válaszd a humuszt! A csicseriborsó, a bab és a lencse is olyan polifenolokat és lignánokat tartalmaz, amelyek lassítják a daganatok növekedését.

9. Kurkuma: A laboratóriumi vizsgálatok alapján elképzelhető, hogy az indiai fűszer elpusztítja a rákos sejteket, miközben már kimutatták, hogy az egerekben képes megállítani a mellrákos sejtek terjedését.


További cikkeink a témában