Főoldal > DIÉTA > Próbáld ki a legújabb diétát, és egyél egész nap!

Próbáld ki a legújabb diétát, és egyél egész nap!

diétafehérjefogyásfogyjreggelizöldségek
0 0

Írta: and

Felejtsd el az éhezést, és pörgesd fel az anyagcserédet a 2-3 óránként elfogyasztott kis adagokkal. Naponta egyél 5-6 alkalommal, alkalmazd az ökölszabályt, és csak fokozatosan szoktasd magad a diétához. Eleinte csak hetente 3 napig tartsd, később, ha már egész héten menni fog, heti 1,5 kilónak mondhatsz búcsút. Zseniális reggelik: – Tojás: Főtt vagy buggyantott, de […]

Felejtsd el az éhezést, és pörgesd fel az anyagcserédet a 2-3 óránként elfogyasztott kis adagokkal. Naponta egyél 5-6 alkalommal, alkalmazd az ökölszabályt, és csak fokozatosan szoktasd magad a diétához. Eleinte csak hetente 3 napig tartsd, később, ha már egész héten menni fog, heti 1,5 kilónak mondhatsz búcsút.

Zseniális reggelik:

– Tojás: Főtt vagy buggyantott, de soha ne süsd!
– Zabpehely: Keresd a rosttartalmat a címkén, válaszd azt, ami adagonként több mint 5 gramm rostot tartalmaz és nincs benn hozzáadott só, cukor, vagy aroma.
– Turmixok: Készíts gyümölcsturmixot a kedvenc gyümölcsöd és alacsony zsírtartalmú tej, joghurt vagy víz hozzáadásával.

Ízletes vacsorák:

Tervezd el az egész heti étrendedet, és figyelj az adagok méretére. Egy adag hús körülbelül 80 gramm legyen (ez nagyjából akkora, mint egy pakli kártya).
– Csirke: Grillezett, roston sült zöldségekkel.
– Bárány: Párolva, szintén párolt zöldségekkel.
– Hal: Lazac roston sült paprikával és kuszkusszal.

egesznap2.jpg ()Ezt edd napközben:

1. Zöldségek – 45-60%

A kulcs a szín: egyél minél színesebb, friss zöldségeket, párolva, grillezve, megsütve. Válassz egyet mindegyik színből, összesen naponta 5-öt fogyassz a különböző árnyalatokból:

– Tofu, csicseriborsó, bab, lencse, dió, mogyoró
– Cékla, paprika, retek, paradicsom, görögdinnye
– Narancs, sárgarépa, sütőtök, kukorica, édesburgonya
– Articsóka, spárga, brokkoli, zeller, borsó, uborka, zöldbab, zöldsaláta
– Karfiol, póréhagyma, gomba, paszternák, hagyma és mogyoróhagyma
– Padlizsán, lilakáposzta, karalábé

2. Sovány fehérje – 15-30%

A fehérjedús ételek energiát adnak, és tovább jóllakott leszel tőlük, ezért válassz minden nap egyet ezekből:

– Sovány marhahús (pl. bélszín, hátszín)
– Bárány
– Olajos halak: lazac, szardínia, hering, makréla, pisztráng, tonhal
– Kagyló, garnélarák, homár, kagyló, osztriga
– Baromfi: Csirke- vagy pulykamell
– Sovány sertéshús, sonka
– Tojás

3. Mártások 10%

A zöldségeket és a húsokat a mártás teszi igazán ízletessé, azonban tarts mértéket, és mindig ellenőrizd a címkéket, hogy a termék nem tartalmaz-e hozzáadott cukrot.

– Reszelt sajt
– Guacamole
– Humusz
– Olívaolaj
– Olajbogyó és kapribogyó
– Pesto
– Salsa
– Tzatziki
– Ecet (natúr, alma- vagy borecet)
– Kínai mártások (rizsecet, szezámolaj, szójaszósz)

4. Összetett szénhidrátok – 30%-ig

Ha egész nap az asztalodnál ülsz, felejtsd el a szénhidrátokat. Azonban ha cukorbeteg vagy, állandóan rohangálsz, vagy csak nincs elég energiád, válassz egyet az alábbiak közül:

– Árpa
– Barnarizs
– Quinoa
– Rozskenyér vagy keksz
– Teljes kiőrlésű kenyér
– Teljes kiőrlésű kuszkusz

Fotó: Profimedia – Red Dot

Légy magabiztos nő, kívülről – belülről!

Legyél két hét alatt bomba nő!


További cikkeink a témában

anyagcserediéta

7 meglepő dolog, ami lassítja az anyagcseréd

Írta:
4 órája 0 0

Igen, igen, már hallottál mindent, az anyagcsere felgyorsításához nincs is másra szükséged, mint izmot építeni, vizet inni, keveset ülni, nem igaz? De valójában azonban egy csomó más mindent is figyelembe kell venni ahhoz, hogy felgyorsítsd az anyagcseréd. Lehet, hogy az anyagcseréd egy apróság miatt nem gyorsul fel kellőképpen. Nézd meg, mit csinálhatsz rosszul.