Főoldal > DIÉTA > 5 tuti természetes sportital

5 tuti természetes sportital

diétaétkezésfolyadékfolyadékfogyasztásitalsportitaltáplálkozás
0 0

Írta:

Ki kell, hogy ábrándítsunk, a sportitaloktól nem fogsz gyorsabban futni, magasabbra ugrani vagy nagyobb súlyt emelni, azonban segítenek gyorsan újrapótolni az izzadással elvesztett vizet és ásványi anyagokat.

 Normál edzés közben nyugodtan igyál natúr ásványvizet, ez elegendő a vízpótláshoz, azonban kemény és intenzív tréningek esetén jól jönnek a sportitalok. Kerüld a boltban kapható, mesterséges anyagokkal teletöltött termékeket, fogyaszd helyettük csupa természetes hozzávalóból készült italokat.

Cseresznyelé

Fogyasztására legalkalmasabb időszak: egy hétig mindennap futóverseny előtt.
Hatása: azok az atléták, akik futás előtt cseresznyelét ittak, a maraton lefutása után kevésbé panaszkodtak izomlázra, mint azon társaik, akik nem fogyasztották ezt a finom italt. A benne található fitokemikáliák ugyanis hatékonyan csökkentik a gyulladást.
Ajánlott adagja: napi 700 ml egy hétig.

Zsírszegény tej

Fogyasztására legalkalmasabb időszak: rögtön erősítő edzés után.
Hatása: a tejben található fehérje segíti az izmok újraépülését, a kalcium és D-vitamin pedig erősíti a csontokat és beindítja a zsírégetést.
Ajánlott adagja: edzés után 1 bögre, plusz a nap során további 2-3.

Zöld tea

Fogyasztására legalkalmasabb időszak: naponta, edzések előtt.
Hatása: a zöld teában található koffeinnel garantáltan tovább bírod majd az edzést. Ráadásul több zsírt is égetsz, a benne található katekin vegyületnek köszönhetően. A katekin felpörgeti a zsírégetést, különösen aerobik edzések esetén.
Ajánlott adagja: edzés előtt 1, a nap során további 3 csésze.

termeszetessportital2.jpg ()

Gyömbéres limonádé

Fogyasztására legalkalmasabb időszak: egész nap kortyolhatod, hogy elkerüld az izomlázat. 
Hatása: gyulladásgátló hatóanyagainak köszönhetően a gyömbér 25%-kal csökkenti az edzések után fellépő izomfájdalmat.
Ajánlott adagja: egy pohár limonádéhoz fél teáskanál, frissen reszelt gyömbért adj

Kávé

Fogyasztására legalkalmasabb időszak: közvetlenül edzés előtt.
Hatása: a koffein növeli a teljesítményt és csökkenti a fájdalmat. Egy bögre kávéval edzés közben erősebbnek érezheted magad és több ismétlést tudsz végrehajtani az egyes gyakorlatokból.
Ajánlott adagja: naponta minimum 1, de maximum 3-4 csésze.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában