Főoldal > DIÉTA > Kiderült: a zsírszegény joghurt fogyasztása szénhidrátéhséghez vezet!

Kiderült: a zsírszegény joghurt fogyasztása szénhidrátéhséghez vezet!

diétaétkezésfehérjefogyásszénhidráttáplálkozászsírzsírszegény
0 0

Írta:

Ha te is azok közé tartozol, akik a fogyás reményében telepakolják a hűtőjüket zsírszegény joghurttal és cottage cheese-zel, jobb, ha újragondolod a választásod.

Két friss tanulmány ugyanis bebizonyította, hogy a zsíros tejtermékek (tudod, amelyek tele vannak kalóriával és tápanyaggal, ahogy évek óta hangoztatják) egészségesebbek, mint a zsírszegény változataik.

Az egyik kutatás, amelyet 120.000 diétázó bevonásával végeztek a Tufts Egyetemen, rávilágított arra, hogy azok, akik több zsírszegény-, illetve teljesen zsírmentes tejet és sajtot fogyasztottak, jelentősen több szénhidrátot is vettek magukhoz. Ezzel szemben azok, akik főként a zsírosabb fehérjék mellett tették le a voksukat, jóval kevesebb szénhidrátot ettek.

„Tehát, ha a fogyás a cél, ne részesítsék előnyben a zsírszegény termékek fogyasztását”- tanácsolja a tanulmány szerzője, Dariush Mozaffarian. Ez azért van, mert a hiányzó kalóriákat szénhidrátból pótoljuk. Attól függően, hogy milyen szénhidrátot fogyasztunk, gondoljuk a gyorséttermi szendvicsre vagy a cukros müzlire, ez egyenes út az elhízáshoz, ami ellen pont küzdünk.

zsirszegeny2.jpg ()

A másik kutatást a svéd Lund Egyetemen végezték, ahol közel 27.000 felnőtt étkezési szokásait vizsgálták, amely során azt találták, hogy a teljes zsírtartalmú fehérje, mint a joghurt és a sajt, fogyasztása 23%-kal csökkentette a 2-es cukorbetegség kialakulását, míg a zsírszegény változat fogyasztása nem járt hasonló egészségügyi előnnyel. A kutatók meg vannak róla győződve, hogy a zsírsavak segítségével hatékonyan megelőzhetjük a 2-es cukorbetegség kialakulását.

A fehérjefogyasztás során tehát érdemesebb egészségünk szempontjából a zsírosabb változatot választani. A korábbi véleményekkel ellentétben a zsíros tejtermékeknek igenis helyük van az egészséges étrendben, így naponta többször is ehetünk normál natúr joghurtot, 2,8%-os tejet és trappista sajtot. Jó hír, hogy a kávét is kérheted ezután nyugodtan normál tejből.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában