Főoldal > DIÉTA > A legjobb reggelik a sikeres fogyókúráért

A legjobb reggelik a sikeres fogyókúráért

avokádóegészségfehérjereggelismoothiezsírszegény
0

Írta:

A sikeres fogyókúra legfontosabb alapja a reggeli, derült ki az Obesity legfrissebb tanulmányából. A kutatás során azok a nők, akik kalóriadús reggelit fogyasztottak, több kilót adtak le, mint azok, akik inkább a vacsorát választották bőséges étkezésnek.

 

A Tel Aviv-i Egyetem kutatói 93 anyagcserezavarban szenvedő nőt osztottak két csoportra. Minden résztvevő egyaránt 1400 kalóriás diétát folytatott 12 hétig. A reggelis csoport 700 kalóriát evett reggelire, ebédre 500-at, míg a vacsorájuk már csak 200 kalóriát tartalmazott. A másik csoport pont ellenkezően étkezett: a legbőségesebb a vacsorájuk volt (700 kcal).

Természetesen egyik csapat sem fánkkal és süteménnyel gyűjtötte be a kalóriákat. Fehérjedús étrendet folytattak, leginkább tonhalat, teljes kiőrlésű kenyeret, zsírszegény tejet, tojásfehérjéből készített rántottát és pulykamellet ettek.

A reggelire koncentráló csapat 11%-át adta le össz testsúlyának, míg a bőséges vacsorát fogyasztók csak 4%-át. Ráadásul a „reggelisek” triglicerid szintje 34%-kal lett kevesebb, míg a „vacsorásoké” 15%-kal nőtt. Az inzulinszint mindkét csapatnál csökkent, de a nap első étkezését kedvelők itt is jobb eredményeket értek el.

„A napszak, amikor az ételeket elfogyasztjuk, nagy hatással van azok feldolgozására”- állítja Daniela Jakubowicz, az egyetem professzora. – „A hatékony fogyókúra érdekében fontosabb, hogy megfelelő időben együnk bizonyos ételeket, mint a kalóriaszámolás.”

tuna2.jpg ()

A dietetikusok mindemellett azt ajánlják, hogy figyeljünk oda saját szervezetünk jelzéseire, mikor érzünk éhséget és mikor teltségérzetet.

Fontos, hogy a kutatáshoz hasonlóan, fehérjében gazdag ételt válasszunk reggelire is. A legjobb választás a görög joghurt negyedcsészényi aprított dióval, egy banánnal, reszelt almával és egy teáskanál mézzel. Szintén jól indul a napunk, ha rántottát eszünk, egy kis reszelt sajttal, avokádóval és egy szelet teljes kiőrlésű pirítóssal. Ha igazi ínyenc vagy, és már reggel megadnád a módját az étkezésnek, akkor kipróbálhatod a burritót fekete babbal, tojással, salsával és avokádóval, vagy egy görög joghurt alapú smoothie-t mogyoróvajas-banános szendviccsel.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X