Főoldal > DIÉTA > 5 hatékony stratégia a stresszevés ellen

5 hatékony stratégia a stresszevés ellen

diétaétkezésfogyáshízásidegességmunkastresszstresszevéstáplálkozás
0

Írta:

Nyugodt időszakban viszonylag könnyű az egészséges életmódra törekedni, azonban már egy idegesítő e-mail hatására is azonnal rávetődhetünk egy zacskó chipsre vagy egy tábla csokira.

 

A sikeres fogyókúra egyik kulcsa éppen ezért a hatékony stressz menedzsment. Stresszes időszakban meg kell tanulnunk alkalmazkodni a minket ért hatásokhoz és kezelni őket, mielőtt önpusztító szokásokat vennénk fel. A különböző kutatások is bebizonyították, hogyha céljaink megvalósításához stratégiákat gyártunk (ha X szituációba kerülök, Y szerint reagálok rá), az növeli a sikeres megvalósítás lehetőségét. A következő technikák segítenek, hogy a különböző helyzetekben elkerüld a túlevést.

Határidős munka

Rossz válasz: egészségtelen ételek örökös rágása, sok koffein, éjszakázás.

Egészséges válasz: 30 percenként állj fel az asztaltól és nyújtózkodj. Kortyolj munka közben zöld teát és 3-4 óránként vegyél magadhoz egészséges táplálékot.

Beteg gyerek

Rossz válasz: edzés kihagyása, a kevésbé hatékony munka miatti bűntudat, kedvtelenség, falásrohamok, alváshiány.

Egészséges válasz: kapcsolódj ki jógával és pilates-szel, ha pedig görgősebbre vágysz, tegyél be egy zumba DVD-t, amíg a gyerekek alszanak. Pihenj te is, ne maradj fenn egész éjszakára. A munkahelyeden pedig kérj segítséget az egyik kollégádtól, és viszonozd te is, ha legközelebb ő kerül hasonló helyzetbe.  

stresszeves2.jpg ()

Üzleti út

Rossz válasz: reptéri gyorsételek fogyasztása, büfé reggelik, kihagyott ebéd, késő esti italozás, mini bárból cukros üdítők fogyasztása, edzés kihagyása.

Egészséges válasz: vigyél magaddal olyan egészséges ennivalót, mint a szárított gyümölcsök és a teljes kiőrlésű szendvics. A hotel hűtőjét töltsd fel sovány fehérjével (joghurt, cottage cheese), arra az esetre, ha későn megéheznél. Tartsd távol magad a hotel bárjától, viszont használd ki a fitnesztermet. Figyelj arra, hogy kipihent legyél, fontos, hogy aludj 7-8 órát ilyenkor is, mert az alváshiány is túlevéshez vezethet.

Házastársi viták

Rossz válasz: békülés és edzés helyett a tévé elé száműződ magad, egy nagydoboz fagyival a kezedben, miközben egy egész üveg bort eltüntetsz. 

Egészséges válasz: hívd át egy barátnődet és a gondok kibeszélése után menjetek el futni. Ha magányra vágysz, akkor meditálj, de utána ne halogasd a békülést.

Kórházba kerül egy családtagod

Rossz válasz: készétel fogyasztása, edzés és alvás kihagyása, állandó aggódás és szorongás.

Egészséges válasz: míg várakozol, állj fel időnként kinyújtózni, vagy sétálj egyet a kórház körül. Próbáld meg bevonzani a gyógyulást szeretett családtagodnak, száműzd a negatív gondolatokat. Vigyél magaddal otthonról ennivalót és kerüld el a kórházi büfé egészségtelen kínálatát, a csoki automatáról már nem is beszélve. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

cukordiéta

Ezért száműzd a cukrot az életedből

Írta:
13 órája 0

Ha a cukor csak a fogaink épségét veszélyeztetné, legfeljebb gyakrabban foglalkoznánk a szájhigiéniával. Emellett azonban számos olyan veszélyt rejt magában a finomított cukor rendszeres fogyasztása, amelyek nem csak rendkívül károsak, de még egy alapos fogmosással sem javíthatunk a helyzeten.