Főoldal > DIÉTA > 5 hatékony stratégia a stresszevés ellen

5 hatékony stratégia a stresszevés ellen

hízásstresszstresszevés
0

Írta:

Nyugodt időszakban viszonylag könnyű az egészséges életmódra törekedni, azonban már egy idegesítő e-mail hatására is azonnal rávetődhetünk egy zacskó chipsre vagy egy tábla csokira.

 A sikeres fogyókúra egyik kulcsa éppen ezért a hatékony stressz menedzsment. Stresszes időszakban meg kell tanulnunk alkalmazkodni a minket ért hatásokhoz és kezelni őket, mielőtt önpusztító szokásokat vennénk fel. A különböző kutatások is bebizonyították, hogyha céljaink megvalósításához stratégiákat gyártunk (ha X szituációba kerülök, Y szerint reagálok rá), az növeli a sikeres megvalósítás lehetőségét. A következő technikák segítenek, hogy a különböző helyzetekben elkerüld a túlevést.

Határidős munka

Rossz válasz: egészségtelen ételek örökös rágása, sok koffein, éjszakázás.

Egészséges válasz: 30 percenként állj fel az asztaltól és nyújtózkodj. Kortyolj munka közben zöld teát és 3-4 óránként vegyél magadhoz egészséges táplálékot.

Beteg gyerek

Rossz válasz: edzés kihagyása, a kevésbé hatékony munka miatti bűntudat, kedvtelenség, falásrohamok, alváshiány.

Egészséges válasz: kapcsolódj ki jógával és pilates-szel, ha pedig görgősebbre vágysz, tegyél be egy zumba DVD-t, amíg a gyerekek alszanak. Pihenj te is, ne maradj fenn egész éjszakára. A munkahelyeden pedig kérj segítséget az egyik kollégádtól, és viszonozd te is, ha legközelebb ő kerül hasonló helyzetbe.  

stresszeves2.jpg ()

Üzleti út

Rossz válasz: reptéri gyorsételek fogyasztása, büfé reggelik, kihagyott ebéd, késő esti italozás, mini bárból cukros üdítők fogyasztása, edzés kihagyása.

Egészséges válasz: vigyél magaddal olyan egészséges ennivalót, mint a szárított gyümölcsök és a teljes kiőrlésű szendvics. A hotel hűtőjét töltsd fel sovány fehérjével (joghurt, cottage cheese), arra az esetre, ha későn megéheznél. Tartsd távol magad a hotel bárjától, viszont használd ki a fitnesztermet. Figyelj arra, hogy kipihent legyél, fontos, hogy aludj 7-8 órát ilyenkor is, mert az alváshiány is túlevéshez vezethet.

Házastársi viták

Rossz válasz: békülés és edzés helyett a tévé elé száműződ magad, egy nagydoboz fagyival a kezedben, miközben egy egész üveg bort eltüntetsz. 

Egészséges válasz: hívd át egy barátnődet és a gondok kibeszélése után menjetek el futni. Ha magányra vágysz, akkor meditálj, de utána ne halogasd a békülést.

Kórházba kerül egy családtagod

Rossz válasz: készétel fogyasztása, edzés és alvás kihagyása, állandó aggódás és szorongás.

Egészséges válasz: míg várakozol, állj fel időnként kinyújtózni, vagy sétálj egyet a kórház körül. Próbáld meg bevonzani a gyógyulást szeretett családtagodnak, száműzd a negatív gondolatokat. Vigyél magaddal otthonról ennivalót és kerüld el a kórházi büfé egészségtelen kínálatát, a csoki automatáról már nem is beszélve. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X