Főoldal > DIÉTA > 5 magas kalóriatartalmú  étel, amit érdemes beiktatni a fogyókúránkba

5 magas kalóriatartalmú  étel, amit érdemes beiktatni a fogyókúránkba

avokádódiétaételfogyásfogyókúrakalóriakalóriabevitelolívaolajtejterméktojás
0 0

Írta:

Extra kalóriabevitellel fogyni? Bizonyos ételek fogyasztásával lehetséges!

Természetesen nem tagadjuk, hogy a fogyás egyik kulcsa az, ha kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz, mint amennyit elégetünk. Azonban a diéta nem csupán matematikai képletekből áll. A táplálkozási szakemberek egyenesen azt állítják, hogy bizonyos ételek, annak ellenére, hogy igen sok kalóriát tartalmaznak, hatékony segítséget nyújtanak a fogyásban. Most megtudhatod, melyek azok a kalóriabomba táplálékok, amelyek karcsúsítanak.

Avokádó

Az avokádó egyáltalán nem szűkölködik kalóriákban, azonban mégis szuperélelmiszerként tartják számon. Egy darab kisebb avokádó 240 kalóriát tartalmaz, egy adagnyi, amely egy harmad avokádónak felel meg, tehát 80 kalória. Azonban közel 20 féle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, ráadásként több mint 3 g rostot, ezáltal sokáig gondoskodva a teltségérzetről. Bővelkedik káliumban, amely pedig mérsékli a puffadást. Fogyaszd reggelire teljes kiőrlésű pirítóssal vagy rántottával, hogy sokáig jóllakj, és elkerüld az ebéd előtti nassolást.

Tojássárgája

Régóta használt trükk, hogy fogyókúra idején a tojásnak csupán a fehérjéjét fogyasztjuk, a sárgáját pedig kidobjuk. Ez jó kalória- és zsírcsökkentő ötletnek tűnik, hosszútávon azonban nem támogatja a fogyás sikerét. A tojássárgája ugyanis olyan értékes tápanyagokkal van tömve, mint az A-, a K2- és a B-vitaminok. Ezek pedig gondoskodnak az anyagcsere és a pajzsmirigy megfelelő működéséről, amely nélkülözhetetlen a sikeres fogyáshoz. A tojássárgája egyike a legtápanyagdúsabb zsíroknak, ezért edd meg a teljes tojást, és keress más módot a bevitt kalóriák csökkentésére.

Zsíros tejtermékek

A régi diéták mind az úgynevezett light élelmiszerekre voksolnak, így a tejtermékekből is csupán a zsírszegény változatokat ajánlják. A friss kutatások azonban megdöbbentő eredményre jutottak: a népesség azon része, akik zsíros tejterméket fogyasztottak, kevésbé voltak hajlamosak az elhízásra, mint zsírszegény változataikat választó társaik. Bár ez több tényezőtől is függhet, kétségtelen, hogy a zsíros tejnek magas a konjugált linolsav (CLA) tartalma, ezáltal remek zsírégető. Ráadásul zsírtartalmuk miatt tovább jóllakottságérzetet nyújtanak. Így, ha a 0%-os joghurt helyett görög joghurtot eszünk, könnyedén elkerülhetjük a kínzó éhségrohamokat és az azt követő mértéktelen nassolást. Te is fogyaszd bátran a zsíros tejtermékeket, és spórolj úgy a kalóriákon, hogy kizárólag cukormenteset, azaz például az ízesített helyett natúr görög joghurtot vásárolsz.

41571287 - domestic cherry yogurt with wonder chia seeds and granula

Magvak

Bármilyen megdöbbentően is hangzik, ha fogyni akarsz, ideje egy kis maréknyi magvat nassolni. Ugyanis tele vannak fehérjével, rosttal, illetve mono- és politelítetlen zsírsavakkal, amelyek kiválóan gondoskodnak a teltségérzetről.  Ráadásul nem kell különbséget se tenned köztük, hiszen minden mag fogyasztócsoda, csupán a mennyiségre kell figyelned. 23 db mandula vagy 49 db pisztácia elfogyasztásával nagyjából 160 kalóriát viszel be a szervezetedbe. Ez pont megfelelő mennyiség egy kis nasira. Hogy elkerüld a túlevést, semmiképp se edd zacskóból a magvakat, inkább tedd ki egy kis tálkába az adagod.

Olívaolaj

A Mediterrán diéta sokunk kedvence, mert igazán egészséges és kiegyensúlyozott. Egy viszonylag magas kalóriatartalmú étrenddel is jelentős fogyást lehet elérni. Külön piros pont jár neki azért, hogy még a vörösbor fogyasztását is engedélyezi. Az általa előnyben részesített olívaolaj politelítetlen zsírsavakat tartalmaz, remek Omega-3 és -6 forrás. Emiatt csökkenti a szervezetben levő gyulladást, amely gyakori okozója az elhízásnak. Egy kanálnyi olívaolaj közel 120 kalóriát tartalmaz, és nagyszerűen használható salátákra öntve, zöldségek párolásához és hummusz készítéséhez is.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában