Főoldal > dieta > 9 tipp a gyorsabb anyagcseréért

9 tipp a gyorsabb anyagcseréért

anyagcserediétadietetikusemésztésétkezésfogyásmetabolizmustáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Dietetikusok összeválogatták neked a legjobb és leghatásosabb tippeket, melyek nemcsak az anyagcsere fokozását segítik elő, hanem a fogyást is!

1. Mozogj sokat

Ülés közben rázogatod a lábaidat? Netán a hajad csavargatod, vagy az ujjaid között forgatod a tollakat? Ezek a kis apró mozzanatok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy gyorsabb legyen az anyagcseréd: egy felmérés szerint így például 500 kalóriát is elégethetsz naponta, úgy, hogy észre sem veszed!

2. Fogyassz kávét

A koffein segítségével az átlagosnál 5-8%-kal jobban felpörgetheted az anyagcserédet, mert egyből a központi idegrendszerre hat. Bár ez a pár százalék csekélynek tűnhet, igazából +98-174 kalóriától is segíthet megszabadulni, naponta.

3. Relaxálj rendszeresen

Várjunk csak: a semmittevéstől is gyorsulhat az anyagcserénk? Igen, ha jól csináljuk! Pihenő állapotban csökken az anyagcserét kedvezőtlenül befolyásoló kortizol stresszhormon szintje, ezért minden nap szánj magadra egy kis „én időt”: menj le a parkba egy sétára, sziesztázz egy kicsit vagy olvass a kedvenc könyvedből!

4. Tedd le az italt

Már napi egy pohár alkohol is negatív hatással lehet a szervezetedre: többek között lassítja az anyagcserét, növeli a túlsúlyra, a diabéteszre, valamint a szív- és érrendszeri betegségekre való hajlamot, ráadásul az immunrendszert is gyengíti! A legjobb, ha teljesen lemondasz a szeszes italokról.

5. Nevezz be egy gyógyteára

Ha gyors anyagcserére vágysz, az alkoholok tiltólistásak – a gyógyteák ezzel szemben csodákat tesznek az egészségeddel! A kamillatea például nemcsak megfázás és gyulladásos betegségek esetén jó, de gyomorsav ellen is kiváló, akárcsak a zöld tea, amely a fogyókúrázók első számú kedvenc itala.

family walking in an autumn park with fallen fall leaves

6. Tartózkodj a szabadban

Ülő munkát végzel, és sokat ülsz a számítógéped előtt? A kék fény negatívan befolyásolja az anyagcserét, ezért próbálj meg minél többször –naponta legalább 30 percet – a szabadban tartózkodni!

7. Hajolj le a szemétért

Nem vicc! A kutatások szerint minden olyan tevékenység, mely több, mint egy izomcsoportot mozgat meg, fokozza az anyagcserét. Épp ezért, ne légy lusta: hajolj le a szemétért – nem csak a környezeted lesz hálás érte, hanem az alakodon is meg fog látszani a pár plusz mozdulat!

8. Válaszd az egészségeset

Minden egyszerű szénhidrát (pl. édességeket, cukros üdítők, szénsavas italok, gyorsételek, fehér lisztből készült élelmiszerek, péktermékek stb.) gátolja az anyagcsere optimális működését, minden komplex szénhidrát (zöldségek, gyümölcsök, húsok, teljes kiőrlésű lisztből készült élelmiszerek, babfélék stb.) viszont felturbózza azt! Ebből az következik, hogy minél egészségesebben étkezel, annál gyorsabb lesz az anyagcseréd!

9. Mondj nemet az ülésre

A legfrissebb kutatások szerint az ülés legalább olyan káros, mint a cigarettázás: azok, akik napi több, mint 8 órát ülnek, több egészségügyi problémának vannak kitéve, mint akik ennél kevesebbet ülnek egy helyben. Ha ülőmunkát végzel, minden órában állj fel pár percre és mozgasd át a testedet – a szervezeted hálás lesz érte!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 ok, amiért a feldolgozott ételek olyan rosszak

Írta:
tegnap 0 0

Nagy rá az esély, hogy ma már te is ettél olyan ételt, amely különböző kémiai anyagokkal van tele – arról azonban még nem tudsz, hogy ezek miért is olyan károsak a szervezetre. A következő rémisztő tényeket a vegyszerekkel befolyásolt, feldolgozott élelmiszerekről szedtük össze. Reméljük, a te kedvedet is elvettük a rendszeres fogyasztásuktól!