Főoldal > DIÉTA > A quinoa 6 jótékony hatása

A quinoa 6 jótékony hatása

egészségemésztésétkezésfogyásgabonagluténmentesköretquinoa
0

Írta:

Sokak számára még mindig ismeretlen, pedig ez Andokból származó gabonanövény tényleg csodákat tesz az egészséggel! Most több okot is mondunk, amiért rendszeresen is érdemes fogyasztanod.

Tele van fehérjével

A fehérje nemcsak a csontoknak és az izmoknak tesz jót, hanem a gyomornak is: pusztítja a kártékony baktériumokat és növeli a jótékony bacik ellenállását, ráadásul – a rosthoz hasonlóan – sokáig el is telít minket. Külön jó hír, hogy a quinoa teljes értékű proteinforrás, tehát mind a 9 nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazza, melyre a szervezetünknek szüksége van.

… és más értékes tápanyagokkal

Egy kis csészényi quinoa 5 gramm rostot tartalmaz, ami igencsak ritka a gabonanövényeknél – de nem csak ez benne a szuper, hiszen cukor és zsír is csak elenyésző mennyiségben található  meg benne. A napi ajánlott rostmennyiség egyébként 25-28 gramm, ezért (a rizshez hasonlóan) bátran alkalmazd köreteknél és salátáknál is – főleg, ha fogyókúrázol.

Segít a fogyásban

Az előző pontokban már kifejtettük, hogy a magas rost-és fehérjemennyisége miatt mennyire kitűnő táplálék a fogyózók számára, arról azonban még nem esett szó, hogy a tudósok szerint akár hetekkel hamarabb elérheted az álomsúlyodat, ha naponta eszel egy fél csészényi quinoa-t. Ez aztán nem semmi!

Portion of uncooked Quinoa (detailed close-up shot)

Gluténmentes

Egyre többen küzdenek gyomor- és emésztési problémákkal és gluténérzékenységgel, a quinoa azonban – a kukoricához hasonlóan – gluténmentes, ezért bátran fogyaszthatod, ha intoleranciád van.

Sok benne az antioxidáns, vitamin és ásványi anyag

Nem hiába tartják az egyik legtáplálóbb gabonafélének: többek között magnéziumban, káliumban, kalciumban, vasban, cinkben, valamint B-, C- és E-vitaminban is bővelkedik a quinoa.

Wellness-tipp: Főzés előtt áztasd be egy kis vízben – így még több természetes tápanyagot fog megőrizni a quinoa.

Stabilizálja a vércukorszintet

Ha te is küzdöttél már vércukor-gondokkal, van egy jó hírünk: a quinoa nagyon alacsony glikémiás-indexszel rendelkezik (azaz lassan szívódik fel, így nem emeli hirtelen a vércukorszintet), rendszeres fogyasztás esetén pedig segíthet a szív- és érrendszeri problémák, valamint a diabétesz súlyosságának enyhítésében.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X