Főoldal > dieta > Így csillapítsd a cukoréhséget

Így csillapítsd a cukoréhséget

cukorcukoréhségédességegészségtelenpluszkilókszénhidrát
0 0

Írta:

A cukor- illetve szénhidrátéhség különösen a téli időszakban nagy kihívás, mivel az ünnepi sütik után még inkább kívánjuk az édességet. Szerencsére több bevált módszer is létezik, hogy csillapítsuk a cukros finomságok utáni vágyunkat, hogy mire kitavaszodik, ne guruljunk a pluszkilóktól.

Ne éheztesd ki magad

Sokan ott rontják el a fogyókúrát és az édességmegvonást, hogy egész nap szinte semmit nem esznek. Ez nem csak egészségtelen, de azt is eredményezi, hogy az esti órákban falásrohamok törnek ránk. Ha figyelsz arra, hogy napközben ne essen le a vércukorszinted, két-három óránként eszel, akkor egész biztosan nem kell számolnod az esti nasizással, hiszen a szervezetednek napközben megadtad a szükséges tápanyagokat.

Egyél édeset

Vannak édesszájúak, és vannak, akik csak időnként vágynak az édes ízre, de ami biztos, hogy néha mindenkinek jól esik egy-egy desszert vagy nasi. Ezeket nem is kell tiltólistára tenni, csupán az alapanyagokra és az ételek minőségére kell jobban figyelni. A természetes édesítők (stevia, eritrit) és a magvakból készült lisztek (mandula, rizs, zabpehely) nemcsak egészségesek, de nem is hizlalnak. Gyümölccsel is érdemes édesség iránti vágyunkat csillapítani, de arra ügyeljünk, hogy a gyümölcscukor-tartalom miatt lehetőleg csak a délelőtti órákban fogyasszuk.

96786051 - fresh organic fruits on wood serving tray. assorted apple, pear, grapes, dried fruits and nuts.

Pótold a magnéziumot

A hideg hónapokban a vitamin, és ásványi-anyag készleteink is jelentősen megcsappannak, amelyeket ha nem pótolunk megfelelően, különböző hiányállapotok léphetnek fel a szervezetben. A magnézium hiánya például cukoréhséget okozhat. Ahhoz, hogy lecsökkentsük a napi csokibevitelünket, hasznos segítség a magnézium rendszeres pótlása, különösen nők számára, ráadásul még az idegrendszerre is jótékonyan hat.

Sportolj

Bár nem hangzik túl meggyőzően, de igaz, hogy a sporttól és az édességektől ugyanazt várjuk. A mozgás öröme és a finom falatok élvezete is ugyanúgy endorfint szabadít fel a szervezetben, ami a jókedvet, felszabadultságot, kiegyensúlyozottságot garantálja. Ha legközelebb rádtör a falásroham, húzz futócipőt, jógázz, tornázz, vagy csak sétálj egy nagyot a szabadban. Egy próbát mindenesetre megér.


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 ok, amiért a feldolgozott ételek olyan rosszak

Írta:
tegnap 0 0

Nagy rá az esély, hogy ma már te is ettél olyan ételt, amely különböző kémiai anyagokkal van tele – arról azonban még nem tudsz, hogy ezek miért is olyan károsak a szervezetre. A következő rémisztő tényeket a vegyszerekkel befolyásolt, feldolgozott élelmiszerekről szedtük össze. Reméljük, a te kedvedet is elvettük a rendszeres fogyasztásuktól!