Főoldal > DIÉTA > 6 dolog, amivel elkerülheted a tavaszi fáradtságot (X)

6 dolog, amivel elkerülheted a tavaszi fáradtságot (X)

kávé
0 0

Írta:

Az ébredező természet és a reggeli napsütés pillanatok alatt tavaszi hangulatot teremtenek, az új évszakban azonban sokak életét megkeseríti az úgynevezett tavaszi fáradtság. Lássuk, hogy lehetsz úrrá a bágyadt, aluszékony éneden!

Ugye tudod, hogy a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem testünk természetes reakciója a tavaszi üzemmódba kapcsolásra? Ehhez rengeteg energiára van szüksége szervezetünknek, és szerencsére életmódunk helyes alakításával sokat tehetünk annak érdekében, hogy a folyamat minél zökkenőmentesebb legyen.

Töltsd fel vitaminkészletedet!

A tavaszi fáradtságért elsősorban a C- és D-vitamin hiánya a felelős. Előbbi vízben oldódik, ezért kiemelten fontos, hogy mikor veszed magadhoz. A kávé sokunk szenvedélye, azonban vízhajtó hatású, ezért a vitaminban gazdag ételek elfogyasztása után minimum 1 órával idd meg kedvenc feketédet! A D-vitamin zsírban oldódik, és napfény hatására termelődik, tölts tehát minél több időt a szabadban, és figyelj étrended helyes megválasztására!

Mozogj többet!

Hiába érezheted, hogy folyton lestrapált vagy, hidd el, hogy egy kiadós sétával, laza kocogással, biciklizéssel vagy erőnléti edzéssel a hátad mögött sokkal energikusabbnak fogod érezni magad! Nem győztünk meg? Igyál edzés előtt 1 órával kedvenc kávédból egy csészével (lehetőleg kerüld a sok tejet és cukrot), és meglásd, általa meg fogod kapni a kezdőlökést! A többi már csak rajtad múlik!

Aludj kevesebbet!

Szervezetünk téli üzemmódban hajlamos többet aludni, mint tavasszal vagy nyáron. A hosszas szundításokkal azonban nem teszel jót magadnak, már akár a rendszeres 8-9 órás alvás is tompává, még inkább aluszékonnyá tesz. Igyekezz tartani a napi 7 órás limitet!

Alakíts ki megfelelő reggeli rutint!

Felejtsd el a szundigombot! Az 5-10 perces „újraébresztések” azt eredményezik, hogy felkelés után órákig úgy érzed magad, mint akit jól helyben hagytak. Ezen pedig az sem fog segíteni, ha éhgyomorra kávézol. Azt javasoljuk, hogy kezdd a reggelt egy frissítő váltózuhannyal, egy kiadós reggelivel, majd ezután fogyaszd el feketédet, mi például a Bravos Espressot ajánljuk.

Vedd körül magad színekkel!

Hangulatodon sokat javíthat egy élénk színű kabát vagy cipő, de otthonodat is feldobhatod néhány színes kiegészítővel. És akkor még a virágokról nem is beszéltünk! Jön a nárcisz, a jácint és a tulipánok ideje, szerezd be őket az irodába vagy lakásodba.

Nevess!

Egyszerűnek hangzik, de ha túl sok ember süllyed tavaszi depresszióba körülötted, akkor könnyen elhagyhat a jó kedved. Ne hagyd magad! Rengeteg szuper sorozat közül választhatsz, melyeket akár egyedül is élvezhetsz. Ülj ki barátnőddel a friss levegőre kávézni, vagy fogadj örökbe egy kisállatot! Kezdj el egy új hobbit, menj el táncórára, légy nyitott az új élményekre! Inspirációért látogass el például az ineedcoffee.hu-ra a kávé szerelmeseinek kedvenc oldalára!


További cikkeink a témában