Főoldal > DIÉTA > A bazsalikommag fogyasztásának 12 előnye

A bazsalikommag fogyasztásának 12 előnye

bazsalikombazsalikommagegészségfűszernövényomega-3tápanyag
0 0

Írta:

A kínai és az ayurvédikus orvoslásban évszázadok óta ismert, hogy a bazsalikommagok milyen jótékony tulajdonságokkal bírnak.

Az egészségre gyakorolt hatását még csak néhány tanulmányban vizsgálták, de így is fel tudunk sorolni 12 lenyűgöző okot, amiért érdemes az étrendedbe beépíteni.

 

  1. Ásványi anyagokban gazdag. Remek magnézium-, kalcium- és vasforrás.

 

  1. Hasznos rostokat tartalmaz. Egyes vizsgálatok szerint az emberek csupán 5 százaléka fogyaszt ilyeneket megfelelő mennyiségben.

 

  1. Segíti a bélrendszered hatékonyabb és egészségesebb működését. Hozzájárul a fontos bélbaktériumok fejlődéséhez.

 

  1. Hosszabb ideig biztosít telítettségérzést, így fogyókúrás étrendnél is hasznos lehet.

 

  1. Segíthet a vércukorszinted szabályozásában, amit már vizsgálatok is igazoltak.

Basil seeds for fiber beverage and raw seed

  1. Javít a koleszterinszinteden.

 

  1. Jól és sokoldalún felhasználhatod a konyhában. Desszertek, levesek és mártások sűrítésére is alkalmas.

 

  1. Növényi vegyületekben, így flavonoidokban és polifenolokban is gazdag. Ezek gyulladásgátló és rákellenes hatásúak.

 

  1. Indiában és délkelet-Ázsiában régóta használják italok turbózásához. Így fontos rostok és ásványi anyagok juthatnak be a szervezetedbe.

 

  1. Kiváló növényi forrása az Omega-3 zsírsavaknak.

 

  1. Remekül lehet vele helyettesíteni a chia magokat. Igen hasonló a tápanyag-összetételük.

 

  1. Könnyen felhasználhatod. A már említett módok mellett palacsintába, tésztákba, kenyérbe vagy muffinba is kerülhet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában