Főoldal > DIÉTA > Alacsony szénhidráttartalmú vacsik

Alacsony szénhidráttartalmú vacsik

gasztroszénhidráttáplálkozásvacsora
0 0

Írta: and

Elhatároztad, hogy kevesebb szénhidrátot fogyasztasz? Igen ám, de ilyen szigorú szabály mellett estére biztosan fáradtabb vagy, és főleg főzni nincs kedved. Ráadásul egészségeset.

Itt a megoldás: a következő finom ételek gyorsan elkészülnek és tökéletesen passzolnak a diétádhoz. Lássuk, mi lesz a vacsora a jövő héten!

Hétfő: ázsiai lazacos káposztasaláta

A nehéz hétindító napon turbózd fel a szokásos, pillanatok alatt összedobott salátádat! Adj hozzá tápanyagokban gazdag lazacot és zsírbontó káposztát. Ízesítsd ázsiai fűszerekkel, és máris a varázslatos keleten érezheted magad, ráadásul a szénhidrátfogyasztásodat is minimálisra csökkentetted.

Kedd: sült csirke

Válaszd az egyszerűen elkészíthető sült csirkét zöld salátával, így fehérjében gazdag, alacsony szénhidráttartalmú lesz a vacsorád. Nem is fog az elnehezült gyomrod egyből a tévénéző fotelbe húzni!

Szerda: spenótos tekercs

Ahelyett, hogy máris vajazni kezdenéd az esti szendvicsedet, kapd elő inkább a spájzból a teljes kiőrlésű tortillát, tegyél bele mindenféle finom zöldséget, de főként spenótot. Miután feltekerted a finomságot és beleharaptál, egyáltalán nem fogod bánni, hogy egy kicsit mellőzöd a húst!

Csütörtök: shirataki tészta zöldségekkel és tofuval

Próbáld ki a japánok csodatésztáját, a nullkalóriás shiratakit. Egy kis tofuval és friss zöldségekkel rövid idő alatt is mennyei vacsorát készíthetsz belőle, még ha el is fáradtál kicsit a hétvége közeledtével.

Péntek: sült garnélarák tökkel

Cérnametélt helyett reszelj le egy főzőtököt, és párold meg egy kicsit. Tökéletes köret lesz a sült garnélarákhoz. Minimális szénhidrátot tartalmaz, de gazdag ízvilága kényezteti majd az ízelőbimbóidat.

Szombat: hirtelen sült hal

Nem kell kísérletezned a tengeri halakkal a konyhában. A recept egyszerű: halak fűszerkeverékkel dörzsöld be a halfilét, majd hirtelen süsd ki forró olajban. Tényleg elég csak pár perc hevítés mindkét oldalának, és mehetsz is a fürdőszobába, készülni a szombat esti programodra!

Vasárnap: meleg tavaszi saláta

A következő zöldségeket és gyümölcsöket melegítsd össze alacsony hőfokon: spárga, zöldborsó, eper és quinoa. Az ízek kölcsönhatásba lépnek egymással, ez a vacsora méltó zárása lesz a hétnek. Ugye már mondani sem kell, hogy szénhidrátot szinte nem is tartalmaz?


További cikkeink a témában