Főoldal > DIÉTA > 6 egyszerű mód, hogy leadd az úszógumid

6 egyszerű mód, hogy leadd az úszógumid

diétafogyásfogyókúrahasi zsírhízás
0

Írta:

A pocakon meghúzódó zsírréteg nemcsak probléma, de még rosszul is néz ki. A hasi tájékon felhalmozódott zsírpárna különböző betegségek előjele is lehet, mint például a 2-es típusú cukorbetegség vagy szívbetegség.

Persze nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, de mindenesetre jobb odafigyelni rá. Jó hír viszont, hogy tudatosabb életmóddal leadható a derékvonalat borító zsírréteg. Bemutatunk néhány fontos lépést, hogy könnyebben megszabadulj tőle.

1. Ne egyél cukrot és kerüld a cukrozott italokat

Ennek már a könyöködön kell kijönnie, de tény, hogy a hozzáadott cukor egészségtelen, ugyanis az anyagcserére nagyon káros hatással van. Ha túl sok cukrot eszel, a máj túlterhelődik fruktózzal, aminek a következménye az elhízás. Számos tanulmány bizonyítja, hogy a zsír felhalmozódását segíti elő a hason és a májban, illetve a túlzott cukorevés anyagcserezavarhoz, inzulinrezisztenciához vezethet. A folyékony cukor pedig még ennél is rosszabb. A cukorral édesített italok fogyasztásakor több kalóriát fogyasztasz, mint ha kockacukrot ennél.

2. Egyél több fehérjét

Ha a fogyáson jár az eszed, semmikép ne hagyd ki a fehérjét az étrendedből. Nemcsak a súlycsökkentésben segít, hanem elkerülni is, hogy újra visszaszedd a leadott kilókat. Több tanulmány is kimutatta, hogy azokon, akik több fehérjét fogyasztottak, sokkal kevesebb volt a hasi zsír. A fehérje jótékony hatása miatt törekedj arra, hogy több fehérjetartalmú élelmiszert fogyassz, például egész tojást, halféléket, tenger gyümölcseiből készült ételeket, hüvelyeseket, dióféléket, húst és tejtermékeket.

3. Csökkentsd a szénhidrátot

Az alacsony szénhidráttartalmú diéták 2-3-szor nagyobb súlycsökkentést eredményeznek, mint az alacsony zsírtartalmú étrendes diéták. Az egyszerű szénhidrátok (cukor, fehér kenyér) elkerülése már nagyon sokat segít, főleg, ha magas a fehérjefogyasztásod, ezeket mindenképpen hagyd el, és figyelj arra, hogy a szénhidrátbeviteled jó forrásokból fedezd: zöldségekből, hüvelyesekből, teljes kiőrlésű gabonafélékből.

41250785 - fitness woman showing abs and flat belly. sexy muscular woman

4. Egyél több rostokban gazdag ételt

A rostokban dús ételek fogyasztása segít a fogyókúrában. A vízben oldódó, viszkózus diétás rostok megkötik és csökkentik a zsírsavak és az epesavak felszívódását. Ez azt jelenti, hogy az oldható rost különösen hatékony lehet a káros hasi zsír csökkentésében.

5. Mozogj

A sport az egyik legjobb dolog, amit tehetsz, ha hosszú és egészséges életet szeretnél élni. Ha a hasi izmainkat szeretnéd fejleszteni, nem csak  hasizomgyakorlatokat kell végezni, hiszen helyi zsírégetés nem létezik, vagyis hiába csinálsz rengeteg felülést, ha nem végzel mellé kardiomozgást, akkor nem lesz igazán látványos az eredmény.

6. Egyél tudatosan

Az vagy, amit megeszel: de vajon tisztában vagy azzal, hogy amit megeszel, az milyen hatással van rád, miben mennyi tápanyag van, egészséges-e? Érdemes odafigyelni arra, hogy mit eszel: válogasd meg táplálékaidat, kerüld a hizlaló, egészségtelen ételeket, törekedj arra, hogy értékes, tápláló fogásokat egyél. Így biztos lehetsz benne, hogy jót teszel a testeddel és a zsírpárnáid is lejjebb apadnak majd.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

cukordiéta

A zsír vagy a cukor károsabb?

Írta:
tegnap 0

A Ketogén diéta a zsírok bőséges fogyasztására buzdít, ezzel szemben korábban a zsírszegény fogyókúrákra esküdtek. Most akkor a zsírok egészségesek vagy sem? Erre nincs egyértelmű válasz, ugyanis, ahogy a szénhidrátoknál, úgy a zsíroknál sem érdemes általánosítani.