Főoldal > DIÉTA > Az egészséges grillezés 4 titka

Az egészséges grillezés 4 titka

diétafogyásgasztrotáplálkozás
0

Írta: and

Ki nem szeret a szabadban sütni és enni? Amit egy grillpartin készült étel produkálni tud, nehezen lehet visszaadni a konyhában.

Ám néhányan félnek a nyílt lángtól, a füsttől, a magas hőmérséklettől, amik a grillezés velejárói. Ráadásul az égés során sajnos rákkeltő anyagok is keletkezhetnek: heterociklikus aminok (HCA) és policiklikus aromás szénhidrogének (PAH). Érdemes tehát odafigyelni, és betartani a grillezés szabályait!

A következő stratégiákkal nincs okod aggodalomra, nyugodtan megtarthatod a kerti partidat, és egészséges étellel kínálhatod a vendégeidet!

1. Távolítsd el a zsírt!

Amikor felszeleteled a húst, ügyelj rá, hogy a nagyon zsíros részeket is vágd le róla. De ennél is fontosabb, hogy grillezés előtt csepegtesd le róla a felesleges páclét. Így kevésbé fog füstölni a sütő, és kevesebb káros égésterméket fogsz belélegezni.

2. Vágd vékonyabbra!

A kisebb, vékonyabb hússzeletek sokkal hamarabb megsülnek, így kevesebb ideig kell a lángokhoz közel tartanod. Max. 10 centiméterre tartsd az ételt a faszénhez vagy a gázrózsa lángjaihoz, és forgasd meg gyakran. Kerüld a túlsütést, az elszenesedett részeket pedig vágd le, azt nem egészséges megenni.

3. Spórolj a cukorral!

Használj ecet- vagy citrus alapú pácokat. Ha túl sok cukrot vagy mézet teszel bele, a végén még szénégetőt nyithatsz. A cukortartalmú pácokat csak a grillezés utolsó pár percben szabad a húsra kenni, így megakadályozhatod, hogy már égjen a finom husi felszíne, mielőtt a belseje egyáltalán átsülne.

4. Próbáld ki a fűszernövényeket!

Ha antioxidánsban gazdag, friss fűszernövényeket is használsz, mint például a rozmaring, a kakukkfű vagy a bazsalikom, a pác egy plusz védelmet fog nyújtani az égés ellen. Így garantáltan ehető marad a vacsorád.

Wellandfit tipp: Figyeld meg a sütőd „forró pontjait”, itt a legnagyobb a tűz. Mielőtt minden pácolt húst a rácsra dobnál, érdemes letesztelni egy szelettel, hol csapnak a legmagasabbra lángnyelvek. Ezeket a részeket még nagyobb körültekintéssel használd!


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X