Főoldal > DIÉTA > Ezért eszel sokat, ha ideges vagy

Ezért eszel sokat, ha ideges vagy

hízásnassolásstressz
0

Írta:

Te is stresszevő vagy? Tudd meg, hogy miért kívánod annyira a nyalánkságokat, ha állandó körülötted a feszültség!

Azzal bizonyára te is tisztában vagy, hogy a stressz mennyire káros a szervezetre: többek között migrént, izomgyengeséget, gyulladásokat, pattanásokat, fülfájást és még más betegségeket is eredményezhet – azt viszont csak nemrég mutatták ki, hogy a kilók is gyarapodhatnak tőle.

Ezt a jelenséget biológiai indokokkal magyarázzák a tudósok, miszerint idegi nyomás alatt az agy nem képes hosszú távú célokban gondolkodni, hanem azonnali kiegyenlítődést, azaz örömszerzést és stresszcsökkentést vár. A szénhidrátban gazdag finomságok, rágcsák, chipsek, édességek elfogyasztása után a könnyen felszívódó, magas cukortartalom szinte azonnal a véráramba jut, amely ideig-óráig hat is, de tartósan nem segít csökkenteni a feszültséget.

57615815 - people, junk food, culinary, baking and unhealthy eating concept - close up of hands with chocolate oatmeal cookies and muesli bars in glass jar

A kutatók szerint tehát nemcsak a súlyfelesleg kialakulása miatt nem járunk jól, ha étkezéssel, nassolással próbáljuk csökkenteni a feszültséget, de hosszú távon az agyi idegeknek sem teszünk vele jót, mert a stressz közben megerősödő kortizol hormon tévesen olyan jeleket küldhet az agynak, melyektől azt hisszük, hogy éhesek vagyunk – ez pedig egyenes út a súlytöbblet felszedéséhez.

Hogy mit tehetünk akkor, ha stresszevők vagyunk, de le szeretnénk állni az édességek habzsolásával?

Érdemes lehet kipróbálni a nyugtató hatású légzőgyakorlatokat, ahogyan a napi kocogás és más stresszűző aktivitási formák is segíthetnek, de a tudósok szerint már napi 30 perc (zöldövezetben való) séta is segít megszabadulni a felgyülemlett feszültségtől.

Amennyiben pedig unalomból vagy feszültséglevezetőként a jövőben is ennél csokoládét, kekszet és más édességet, mindig gondolj arra, hogy ezek a nyalánkságok nem sokat javítanak a jókedveden – a mérleg nyelve viszont szinte biztosan magasabb számnál áll majd meg.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X