Főoldal > Psziché > Adventi naptár: tippek minden napra az egészség és boldogság jegyében

Adventi naptár: tippek minden napra az egészség és boldogság jegyében

boldogegészségkarácsonystresszünnep
0 0

Írta: and

Minden évben azonnal rástresszelsz az ünnepekre, ha elkezdődik az adventi időszak? Hallgattasd el a benned élő Scrooge urat

Minden évben azonnal rástresszelsz az ünnepekre, ha elkezdődik az adventi időszak? Hallgattasd el a benned élő Scrooge urat Dickens Karácsonyi énekéből a következő szórakoztató tevékenységekkel, de legalább próbálj ki néhányat az ünnepi szezonban, így december végéig garantált a boldogság, az egészség, az öröm és az inspiráció!

December 1.

Séta, síelés, korcsolyázás – nemcsak kitűnő szórakozás, hanem rengeteg kalóriától is megszabadulhatsz általuk! A friss levegő olyan energialöketet ad, amit sok más edzésformával nem tudsz pótolni. Vidd magaddal a barátaidat is!

December 2.

„Mennyből az angyal…” – tudtad, hogy az éneklés csökkenti a stresszt? Dudorászhatsz otthon is, de még jobb, ha csatlakozol egy kórushoz! Egy tanulmány kimutatta, hogy az átlagos kóristák elégedettebbek az életükkel, mint akik nem énekelnek rendszeresen.

December 3.

Ha az ünnepekig diétázol is, nyugodtan szagolgasd a finom mézeskalácsokat! Már önmagában a jellemző illat is segít abban, hogy élvezd az ünnepi előkészületeket ráadásul a gyomrodat sem tudod elrontani vele.

December 4.

Ha te magad készíted el a habcsókot, habkarikát, és cukor helyett édesítőt használsz, maximum 20 kalóriát fog tartalmazni 1 darab, ezért bátran ehetsz belőle akár minden nap. Kezdd el már ma!

December 5.

Nézd meg a kedvenc vígjátékodat! Egy új kutatás szerint a szívből jövő nevetés 27%-kal emeli meg a szervezetedben lévő endorfinok tartalmát.

December 6.

Ahelyett, hogy egy újabb ékszert kérnél karácsonyra a kedvesedtől, kérd meg, hogy vigyen el táncolni! A szakértők szerint sokkal boldogabbak azok az emberek, akik tárgyak helyett élményt kapnak ajándékba.

parna2.jpg ()December 7.

Tarts az irodában az asztalodon egy szép mikulásvirágot! Ha erre esik reggel az első pillantásod, sokkal jobban indul a nap, ráadásul a növény energiája lendületben tart egész nap a Harvard kutatói szerint.

December 8.

Ma tegyél valakinek szívességet! Egy friss tanulmány szerint azoknak az embereknek, akik minden nap végrehajtanak legalább egy kisebb jócselekedet – például a szomszéd ajtaja elől is ellapátolják a havat , 10 nap után jelentősen megnövekedik a szervezetük boldogsághormon-tartalma!

December 9.

Cseréld le a párnádat! Ha reggelente rosszul ébredsz, valószínűleg nem jó a párnád. Itt az ide, hogy beszerezz egy újat!

December 10.

Járj kézen fogva a kedveseddel, hogy mindig nyugodt és kiegyensúlyozott maradj! Ha már leszoktatok erről a jó dologról, ideje visszaszokni, mert a kutatók szerint az érintés csökkenti a stresszhormonok termelődését és a vérnyomást is.

December 11.

Vigyél haza egy gyökeres fenyőt! Ha tudod, hogy nem “ölsz meg” egy fát, az javítja a hangulatodat, és növeli a boldogságérzetedet is, hiszen tettél valamit a környezetünkért.

December 12.

Összpontosíts! Bármit is csinálsz, azt csak úgy érdemes, ha maximálisan odafigyelsz. Ma mélyülj el a teendőidben. Az agyadnak ez felér egy meditációval!

A folytatást keresd a főoldalon december 13-án!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

egészségendorfin

Mutasd a kávéd, megmondom ki vagy!

Írta:
3 hete 0 0

Fekete, latte, macchiato vagy cappuccino? Ha a randit kávézóba szervezed, figyelj oda, mit rendel partnered, mert kávéválasztása ezer szónál is többet elárul róla! A kávézási szokásaink közvetlen kapcsolatban vannak pszichológiai beállítottságunkkal, így tökéletesen tükrözik személyiségünk legfontosabb jegyeit is.