Főoldal > SZÉPSÉG > Tuti tippek a feszes bőrért

Tuti tippek a feszes bőrért

bőrcellulitdiétanarancsbőrtáplálkozás
0

Írta: and

Ne érjen felkészületlenül, amikor először kell fürdőruhára vetkőznöd. Feszesítsd már most

Ne érjen felkészületlenül, amikor először kell fürdőruhára vetkőznöd. Feszesítsd már most a bőröd az alábbi tippekkel, és nyáron garantáltan nem kell majd takargatnod a gödröcskés, laza kötőszövetű popsid.

Kenegesd magad!

Ha a bőröd textúráján akarsz javítani, nem elég a normál hidratáló testápoló. Használj feszesítő krémeket, de a különböző olajokkal még ennél is látványosabb eredményt tudsz elérni. Bár a kávé fogyasztását nem ajánljuk, azokat a krémeket viszont bátran keresd, amelyek koffeint tartalmaznak. Az egyik leghatásosabb bőrfeszesítő a szőlőmagolaj. Az argánolaj is fokozza a bőr rugalmasságát, ráadásul nemcsak a narancsbőrt tűnteti el, hanem a terhességi csíkokat is halványítja. A rozmaring pedig kiváló antioxidáns, így védi a bőrt az öregedéstől.

Hagyd el a sót!

A só raktározza a szövetekben a vizet, így ha nem szeretnéd nyáron a narancsbőrödet mutogatni, akkor felejtsd el a sószórót. Ha nem kedveled a natúr ízeket, használj különböző fűszernövényeket. A napi szükséges nátriumbevitelt már 5 gramm só fedezi, nem szükséges külön sózni az ételeket, mivel a natúr élelmiszerek ezt a mennyiséget már tartalmazzák. Vigyázz a rejtett sóval is! A készételek, felvágottak, konzervek, pékáruk és kekszek is sok hozzáadott sót tartalmaznak.

avocado2.jpg ()Ne száműzd a zsírt!

Tévhit, hogyha a fogyás vagy a feszes bőr elérése a célod, akkor ki kell iktatni a zsírokat az étrendedből. Ez csak a telített zsírsavakra igaz, a telítetlen zsírsavak ugyanis segítenek megőrizni a bőr feszességét. Hiányuk ráadásul különböző bőrbetegségeket is okozhat. Kerüld a zsíros húsokat, viszont fogyassz sok tengeri halat, avokádót és olajos magvakat. A salátádra pedig önts olíva- vagy lenmagolajat.  

Élvezd a váltózuhany áldásos hatását!

A fürdőkádban töltött hosszú percek csak kiszárítják a bőrt, ezért inkább zuhanyozz. A rendszeres váltózuhany látványosan feszesti a bőrt. Kezdd meleg vízzel, majd váltakoztasd a hideg-meleg vizet, végül pedig hideggel fejezd be a tussolást, lentről felfelé a szív irányába haladva. A meleg víz utáni hideg kiváló hatással van a keringésre. Próbáld ki a joghurtos-sós-mézes testradírt is, hogy tovább növeld a hatást.

Hidratálj belülről!

A feszes bőrhöz elengedhetetlen a napi 2-3 liter folyadékfogyasztás. Igyál sok lúgos ásványvizet és teát. Salaktalanító és méregtelenítő hatású a csalán, a gyermekláncfű, a borsmenta, a zöldtea és a mezei zsurló. Óvakodj a bolti gyümölcslevektől, mivel ezek legtöbbje tartalmaz tartósítószert, amely szintén felelős a narancsbőr kialakulásáért. Préselj inkább otthon friss gyümölcs- és zöldségleveket.

Növeld a C-vitamin bevitelt!

A C-vitamint nem lehet túladagolni, viszont hiányában a bőr nem állít elő kollagént, amely a bőr feszességéért felel. Egyél sok citrust, bogyós gyümölcsöt, paradicsomot, brokkolit, salátát és savanyú káposztát. Ha úgy érzed, nem tudsz elegendő C-vitamint bevinni, mert még kevés a friss vitaminforrás, akkor vegyél természetes csipkebogyóból kivont, nyújtott hatású táplálék-kiegészítőt.

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

bőr

Atópiás, száraz gyermekbőr – tippek a téli mindennapokhoz (x)

Írta:
0

A tél különösen próba elé állítja bőrünket. A hideg, a száraz levegő, a fény hiánya és a szél meggyengíti a felhámot, különösen azokon a területeken (arc, kéz és ajkak), amelyek leginkább ki vannak téve e hatásoknak. Megjelennek a kipirosodott foltok, a bőrirritáció és a száraz bőr valamennyi egyéb tünete.

Kövess Facebook-on!
X