Főoldal > EGÉSZSÉG > A depressziós emberek több csokoládét esznek

A depressziós emberek több csokoládét esznek

csokoládédepresszióelhízás
0

Írta:

Beatrice Golomb, a Kalifornia Egyetem munkatársa kutatócsoportjával mintegy ezer felnőtt csokoládéfogyasztását és hangulatát vetette össze. A résztvevők nem szedtek antidepresszánsokat, nem voltak szívbetegek vagy diabéteszesek. Az Archives of Internal Medicine című egészségügyi folyóiratban közzétett eredmények szerint a leginkább depressziós tesztalanyok napi átlagban mintegy 11 gramm csokoládét ettek meg, míg az ilyen tüneteket nem mutató emberek […]

Beatrice Golomb, a Kalifornia Egyetem munkatársa kutatócsoportjával mintegy ezer felnőtt csokoládéfogyasztását és hangulatát vetette össze. A résztvevők nem szedtek antidepresszánsokat, nem voltak szívbetegek vagy diabéteszesek.

Az Archives of Internal Medicine című egészségügyi folyóiratban közzétett eredmények szerint a leginkább depressziós tesztalanyok napi átlagban mintegy 11 gramm csokoládét ettek meg, míg az ilyen tüneteket nem mutató emberek 5 grammnál kevesebbet. A felmérésben valójában havi fogyasztást vettek figyelembe, amely az első esetben tizenkét adag 28 grammos csoki volt, a második csoportnál öt adag, a közepes mértékű depressziós tüneteket mutató embereknél pedig nyolc adag.
 
“Úgy tűnik, hogy az eredmények nem magyarázhatók a koffein, zsír, szénhidrát vagy az energia nagyobb bevitelével, hanem a csokoládéra specifikusak” – hangsúlyozta Golomb. A vizsgálatban nem találtak érdemi különbséget a depressziós és nem depressziós emberek között más, nagy antioxidáns-tartalmú ételek – így a hal, kávé, a gyümölcsök vagy a zöldségek – elfogyasztott mennyiségében.
 
A kutatók további vizsgálatokat tartanak szükségesnek az ok-okozati összefüggés megállapítására, vagyis hogy a csokoládé a depresszió egyik okozója vagy éppenséggel ideiglenes gyógyír rá.

Forrás: MTI


További cikkeink a témában

személyiségtempó

Ezt árulja el a személyiségedről a járásod tempója

Írta:
0

Van, aki szinte átszeli a várost néhány perc alatt, míg mások ráérősen, komótosan haladnak. Bár a járás tempóját számos tényező – például az életkor, az egészségi állapot vagy az aktuális hangulat – befolyásolja, kutatások szerint a megszokott sétasebesség bizonyos személyiségjegyekkel is összefügghet. Természetesen ez nem jelent kőbe vésett szabályt, de érdekes betekintést adhat abba, hogyan viszonyulunk a világhoz.

Kövess Facebook-on!
X