Főoldal > EGÉSZSÉG > Gyakori stresszforrások, amikre nem is gondolsz

Gyakori stresszforrások, amikre nem is gondolsz

egészségfáradtságfeszültségnyugalomstresszteljesítmény
0 0

Írta:

A stressz az élet része, egyfajta védekező mechanizmus. Azért fejlődött ki, hogy nyomás alatt jobban, hatékonyabban és gyorsabban tudjunk teljesíteni – például az ősembernek gyorsan kellett döntést hoznia, amikor egy vadállattal nézett farkasszemet.

A krónikus stressz azonban nagyon sok betegség alfája lehet, mindenképpen érdemes kezelni, tenni ellene akár testmozgással, akár jógával, akár meditációval. A cél az, hogy megtanulj a stresszel együtt élni, kezelni tudd, mert stresszes élethelyzetek mindig lesznek.

Mutatunk pár érdekes helyzetet, ami stresszt okoz a szervezet számára.

1. Különös élethelyzetek

Lehet egy családtagod, közeli szeretted elvesztése, egy baleset, sérülés vagy betegség, ezek mind-mind stresszt okoznak a szervezetben.

2. Étrend

Elképesztően sok dolog okozhat a testedben stresszt. Lehet a túl sok cukor, glutén, toxinok, alkohol, ételallergia vagy vitaminhiány, de akár együtt is felléphetnek a fentiek.

3. Krónikus egészségi problémák

Különösen az olyan panaszok lehetnek a stressz forrásai, melyeket nem lehet gyógyszerrel vagy műtéti beavatkozással stabilizálni, például a krónikus fertőzések vagy betegségek.

4. Méreganyagoknak vagy kitéve

Történhet ez a saját otthonodban, munkahelyeden, hiszen akár a vízzel is mérgeket juttathatsz a szervezetedbe, ha nem elég tiszta. De beszélhetünk a légszennyezettségről is.

5. Edzés

A túl kevés és a túl sok testedzés is gondot okozhat. A túlterheltség és a nem mozgás ugyanolyan rossz. Mindig a fokozatosságra és a rendszerességre törekedj.

6. Allergia

A környezet okozta allergiás tünetek befolyásolják az immunrendszert, de ha érintett vagy, nagyon jól tudod, hogy a mindennapokat is megnehezíti.

50741042 - desperate woman trying to read books

7. Stresszkezelés hiánya

Ha fogalmad sincs róla, hogy mit jelent a stresszkezelés, akkor nagy valószínűséggel nem is gyakorlod. Ezen változtatnod kell, meg kell tanulnod a téged ért kellemetlen stresszt koordinálni és az előnyödre fordítani.

8. Családi viszályok

Stresszt nem csak a munkád és a testedet ért sérülések okozhatnak, a lelki problémák ugyanolyan erősen hatnak. Egy rossz kapcsolat, egy válságba jutott házasság jelentős stresszforrás.

9. Anyagi gondok

Nem elhanyagolható tény, hogy a pénzügyi gondok, adósságok komoly stresszt jelentenek a mindennapokban.

10. Fontos szokások változása

Hiába az egészséged érdekében hagyod abba a dohányzást vagy kezdesz egy új fogyókúrába, ezeket a változásokat a tested stresszként éli meg.

11. Félelmek

A folyamatos rettegés, szorongás stresszként csapódik le a szervezetben. Keress fel egy pszichológust, ha úgy érzed, a félelmeid miatt már nehezen tudod a mindennapi dolgaidat elintézni.

12. Hozzáállás és hiedelmek

Tulajdonképpen a saját magad stresszforrása lehetsz azzal, hogy felesleges dolgokhoz ragaszkodsz, más emberek viselkedésén bosszankodsz. Hidd el, ettől a másik nem fog megváltozni, de te rosszul fogod magad érezni.


További cikkeink a témában