Főoldal > wellness > Ez az 5 legegészségesebb téli étel

Ez az 5 legegészségesebb téli étel

citrusfélediétaegészségételgyümölcsimmunrendszersütőtöktélivitaminzöldség
0 0

Írta:

Edd ezeket az ételeket télen, mert jót tesznek a szervezetednek!

1. Gránátalma

A gránátalma antioxidánsokban gazdag, így például egy pohár gránátalmalé elfogyasztása hozzájárul a szabadgyökök, és a rossz koleszterin visszaszorításához – állítja egy amerikai tanulmány. Egy másik kutatás szerint a gránátalmalé fogyasztása fokozza a vérkeringést a szívben, így segít olyan esetekben, amikor a szív oxigénellátása nehézkesebb egy elzáródott artériának köszönhetően.

2. Sötétzöld levelű zöldségek

Az ilyen zöldségek, mint például a spenót, sóska, vagy a kelkáposzta éppen télen növekednek. Ezek a növények gazdagok A-, C- és K-vitaminban, így segítik az immunrendszert és a bőr egészségét, de például a mustárfű és az endíviasaláta gazdag folsavforrás, melynek fogyasztása a nők terhessége alatt fontos.

3. Citrusfélék

A citrom, lime, narancs és grépfrút a télen fogyasztott gyümölcsök közé tartoznak. Nagy mennyiségben tartalmaznak C-vitamint és flavonoidokat, utóbbi esetén is hesperidin-ből a legtöbbet, amely növeli a jó, és csökkenti a rossz koleszterin-, és triglicerid-szintet a szervezetben.

telre2.jpg ()

4. Burgonya

“Szegény” burgonyát néha a rizs és a fehér kenyér nem kívánatos fogyasztási csoportjában emlegetik, pedig számos egészséges tápanyagot tartalmaz. Kiváló forrása a C-, és B6-vitaminoknak, de folsavat és nagy számban rostot is tartalmaz. A vörösburgonya ezeken kívül anthocyanin-ban is gazdag: ez egy antioxidáns, mely a daganat és szívbetegségek kockázatát csökkenti.

5. Sütőtök

Amellett, hogy a sütőtök kalóriában szegény, A-, és C-vitaminban gazdag, de megtalálható benne a B6- és K-vitamin, valamint kálium és folsav is.


További cikkeink a témában