Főoldal > wellness > Ezt kell tudnod a D-vitamin pótlásáról

Ezt kell tudnod a D-vitamin pótlásáról

D-vitaminD-vitamin hiányd-vitamin-pótláspótlásvitaminvitaminhiány
0 0

Írta:

A D-vitamin-pótlásról ősztől tavaszig szintetikus úton is muszáj gondoskodni. A kevesebb napfény ugyanolyan kockázati tényező, mint a magasabb életkor, hiánya pedig komoly egészségügyi problémákat is okozhat hosszútávon.

Miért pótold?

A D-vitamin fontos szerepet játszik a kalcium és a foszfor felszívódásában, így elsősorban a csontok, fogak, izomzat egészségért felel. Ma már különböző kutatási eredmények igazolják, hogy az immunrendszer megfelelő működéséhez is elengedhetetlen. Ezen felül hozzájárul a vér normál kalciumszintjének fenntartásához, és a sejtosztódásban is szerepet játszik.

80960683 - vitamin.

A D-vitamin-hiány veszélyei

Magyarország éghajlata miatt a lakosság jelentős részénél D-vitamin-hiány áll fenn, főleg a hosszú és sötét tél végére. Aki a hidegebb hónapokban nem pótolja D-vitamin-készletét, illetve a kellemesebb évszakokban nem tölt napi 15-30 percet a napon, veszélyes betegségekkel számolhat. Vizsgálatok igazolják, hogy a csontritkulás mellett daganatos betegségeket, idegrendszeri problémákat, cukorbetegséget, asztmát, szív- és érrendszeri problémákat is okozhat, ha a szervezet nem jut megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz.

Hogyan pótold?

Az idősebb korosztály mellett fokozottan ügyelnie kell a megfelelő mennyiségű D-vitamin bevitelre azoknak is, akik nem mediterrán vagy trópusi vidéken élnek, ráadásul nagyvárosokban töltik mindennapjaikat. Az, akit nem ér naponta legalább 15 perc közvetlen napsütés, illetve az idősebb korosztályhoz tartozik, annak elengedhetetlen, hogy plusz forrásokból pótolja a D-vitamint. Érdemes háziorvossal is konzultálni a szükséges mennyiséget illetően, főleg, hogy a kalciumpótlásra is fokozottan oda kell figyelni, amit szintén orvosi utasítás alapján a legcélszerűbb pótolni. Általánosságban elmondható, hogy egészséges szervezet számára csecsemőknek napi 400-1000 nemzetközi egység D3-vitamin, gyerekeknek 600-1000 NE, serdülőknek 800-1000 NE, felnőtteknek és várandósoknak napi 1000-2000 NE pótlása ajánlott.


További cikkeink a témában