Főoldal > EGÉSZSÉG > 5 dolog, amit nyugodtan a szívedre vehetsz

5 dolog, amit nyugodtan a szívedre vehetsz

koleszterinkoleszterincsökkentésszívszív- és érrendszer
0 0

Írta:

Mivel és hogy erősítsük a szívünket ebben a rohanó világban? Hoztunk 5 szuper tippet!

A rohanó életmód miatt egyre kevésbé tudunk odafigyelni az étkezésünkre, és a sok gyorséttermi és/vagy félkész étel tovább növeli a stressz és a mozgásszegény életmód következtében kialakuló szív-és érrendszeri betegségek kockázatát. Mire figyeljünk, mit tegyünk szívünk egészségéért! Elég egy két apróságra figyelni. Mondjuk:

1. Építsd be az étrendbe a durumlisztet!

A durumliszt nem emeli meg a vércukorszintet, lassabban szívódik fel, így ha durumlisztből készült tésztával gazdagítjuk az étrendünket, akkor amellett, hogy az éhségérzetünk sem jelentkezik olyan hamar, mint az egyszerű fehér lisztből készült tészták után, a szívünknek is jót tehetünk.

2. Kerüljön fel a konyhapolcra az olívaolaj

Az olívaolaj és az omega-3 zsírsavban gazdag olajok támogatják szív egészségét, így a hagyományos vaj, zsír és kevert étolaj helyett válasszuk. Az olívabogyóból sajtolt mediterrán olaj gazdag esszenciális zsírsavakban, amelyek segítik a zsírban oldódó vitaminok feloldódását.

Ne feledd! A dohányzás nemcsak a tüdőt, hanem a teljes érrendszert is károsítja. Az aktív és a passzív dohányzás is rendkívül káros a szívre, gyengíti az artériákat, érszűkületet okozhat, és hozzájárul a koleszterin lerakódásához.

3. Jó hír az édesszájúaknak: együnk csokoládét

Ugyanis a csokoládés is jótékonyan hathat a szív- és érrendszerre. A hatását egy rezveratrol nevű polifenolnak köszönheti, arra azonban figyeljünk, hogy a magas kakaótartalmú változatokat fogyasszuk!

4. Ha igazán jót akarsz a szívednek: egyél narancsot, grapefruitot, avokádót

A narancs remek pektinforrás, tele van vérnyomáscsökkentő és gyulladásgátló flavonoidokkal. Heszperidint tartalmaz, egy olyan anyagot, ami javítja a véráramlást. A grapefruit, akárcsak a narancs, nagyon magas a C-vitamin tartalma.  Az avokádó egyszeresen telített zsírokban igen gazdag. Mivel az avokádó nagyon zsíros, a kalóriatartalma is elég magas, csupán kis mennyiséget egyél belőle egyszerre!

Fontos! A súlytöbblet számos betegséget okozhat: a túlsúly gyakori velejárója a magas koleszterinszint, a cukorbetegség és a magas vérnyomás, de a szívinfarktus kockázatát is nagymértékben növeli.

5. Szívbarát sportok: bicikli és jóga

A kerékpározás nemcsak kellemes időtöltés, de a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is csökkenti, valamint erősít, növeli az állóképességet. A Hatha-jóga kímélő mozgásforma, ami csökkenti a vérnyomást, rugalmasabbá teszi a testünket és segíti az izmok oxigénellátását.

Tudtad? A bazsalikom sok C-vitamint tartalmaz, javítja az emésztést, gyulladáscsökkentő, szívvédő és enyhén vizelethajtó hatású. Érdemes bevetni a főzésekhez!

(címlap fotó: 123rf)


További cikkeink a témában