Főoldal > DIÉTA > 6 szuper tipp, miért válaszd ősszel az almát

6 szuper tipp, miért válaszd ősszel az almát

almadiétaegészségfogyásgyümölcsrostvitamin
0

Írta:

Egy közepes darab alma közel 4 gramm rostot tartalmaz. Ennek nagy része pektinként található meg egy olyan oldható rost formájában, ami csökkenti a “rossz” koleszterinszintet a vérben. Tehát meggátolja a koleszterin felszívódását, így a szervezeted felhasználja azt, nem pedig elraktározza.

 

1. Sokáig eltelít

A rostban gazdag almától tovább jóllakott maradsz anélkül, hogy ez számos pluszkalóriával járna (körülbelül 95 kalória van egy közepes gyümölcsben). A testünknek ugyanis tovább tart megemészteni a komplex rostokat az olyan egyszerű tápanyagokkal szemben, mint a cukor vagy a finomított gabona. Bármi, ami legalább 3 gramm rostot tartalmaz, remek tápanyagforrás. A legtöbb ember számára körülbelül 25-40 gramm a napi ajánlott rostbevitel.

2. Az alma segít a karcsúság megőrzésében

Az urzolsav az almahéj egyik összetevője (amely a legtöbb rostot is tartalmazza), a legfrissebb angol kutatások pedig kimutatták, hogy ez a savtípus összefüggésbe hozható az elhízás csökkenő kockázatával. Ez annak köszönhető, hogy a rendszeres almafogyasztás fokozza a kalóriaégetés és az izomépítés mértékét.

3. Felturbózza az immunrendszeredet

Bár nem veszi fel a versenyt a naranccsal, az alma immunrendszert erősítő C-vitaminban gazdag (több mint 8 milligrammot tartalmaz egy közepes méretű gyümölcs), ami a napi ajánlott bevitel 14 százalékát teszi ki.

alma2.jpg ()

4. Felveszi a harcot a rák ellen

Egy 2004-es francia kutatás kimutatta, hogy az almában található vegyi anyagok segítenek a vastagbélrák megelőzésében. Rá három évre egy tanulmány további, almában található vegyületeket (triterpenoidok) is megemlít, amelyek eredményesen felveszik a küzdelmet a máj-, a vastagbél-, valamint a mellrák ellen.

5. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát

Egy 2012-es tanulmány kimutatta, hogy az alma fogyasztása (akárcsak a körtéé és az áfonyáé) csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát a benne található antioxidánsok és antocianinok következtében, amelyek a gyümölcsök piros, lila és kék színéért is felelősek.

6. Jót tesz az agyműködésnek

Az édes gyümölcsöt összefüggésbe hozták az acetilkolin termelésével is, amely az idegsejtek kommunikációban játszik szerepet, ezáltal pedig az alma segíthet a memória fokozásában és csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának az esélyét.

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X