Főoldal > DIÉTA > Így válaszd ki a tökéletes kenyeret

Így válaszd ki a tökéletes kenyeret

bagettgabonagabonafélekenyérkiflilisztpéksüteményrostteljes kiőrlésű
0

Írta:

Ma már annyiféle kenyér, bagett és zsemleféle áll a rendelkezésünkre, hogy a boltok polcaira nézve könnyen összezavarodhatunk: mégis, melyik terméket válasszuk? Most eláruljuk, hogy mikre kell figyelned a következő kenyérvásárlásnál!

1. A lényeg, hogy teljes kiőrlésű legyen

Hiába néz ki csábítóbban a fehér kenyér, a teljes kiőrlésű változat mindig az alap opciód legyen! A közhiedelemmel ellentétben nem tartalmaz kevesebb energiát és szénhidrátot, mint a fehér társa, mégis diétás és fogyókúrázóknak is ajánlott. Ez azért van, mert nem tartalmaz egyszerű szénhidrátokat (mint a cukrok, édes sütik, hozzáadott cukorral feltuningolt termékek stb.), csak összetett szénhidrátokat (teljes kiőrlésű gabonákból készített termékek, zöldségek, hüvelyesek stb.), amik tele vannak élelmi rosttal, valamint magasabb a vitamin-, a fehérje- és az ásványi anyag tartalmuk is.

Wellness-tipp: Teljes kiőrlésűek persze nemcsak a kenyérfélék lehetnek! Bátran válasszunk barna rizst, barna lisztet, teljes kiőrlésű müzliszeleteket és gabonapelyheket is, amik sokkal egészségesebbek, mint a normál, olcsóbb változatok.

2. Mindig győződjünk meg róla, hogy 100%-ig teljes kiőrlésű a kenyér

Sajnos vannak olyan gyártók, akik akkor is feltüntetik a teljes kiőrlésű jelzőt, ha az adott termék csak elenyésző, 20-30%-ban tartalmaz teljes értékű gabonát. Ezt a megtévesztést csak akkor tudjuk kiszűrni, ha elolvassuk a pontos hozzávalók listáját, valamint a termékútmutatót is, ahol fel van tüntetve a gabonák minősége és mennyisége is.

Wellness-tipp: A legjobb, ha mindig azoktól a márkáktól vásárolunk, akik egyszer már beváltak: ilyenkor nem érhet minket meglepetés és a pénzünket sem egy olyan termékért adjuk, ami nem azt adja, amit ígér.

41572939 - whole wheat bread

3. A kevesebb hozzávalóból álló kenyér egészségesebb

Talán részleteznünk sem kell: minél kevesebb az adalék, a színezék, az ízfokozó és a tartósító, annál jobb és egészségesebb a kenyér. Épp ezért, próbáljuk meg kerülni az ízesített, olajos, paradicsomos vagy mediterrán típusúnak beállított kenyereket, hiszen ezek is csak adalékanyagokat és ízfokozókat adnak hozzá a kenyérhez.

4. Minél több rost van benne, annál jobb

A rost az egészséges életmód egyik alapja!  Ha az általunk elfogyasztott étel tele van rosttal, később éhezünk meg, nem esik le a vércukorszintünk, jótékony a bélflóránkra, nem kívánjuk az édességet és a nyalánkságokat, valamint az egészséges anyagcserét is támogatja. A fehér kenyérben nagyon kevés rost található – már csak ezért megéri áttérni a teljes kiőrlésű termékekre!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X