Főoldal > dieta > Így válaszd ki a tökéletes kenyeret

Így válaszd ki a tökéletes kenyeret

bagettgabonagabonafélekenyérkiflilisztpéksüteményrostteljes kiőrlésű
0 0

Írta:

Ma már annyiféle kenyér, bagett és zsemleféle áll a rendelkezésünkre, hogy a boltok polcaira nézve könnyen összezavarodhatunk: mégis, melyik terméket válasszuk? Most eláruljuk, hogy mikre kell figyelned a következő kenyérvásárlásnál!

1. A lényeg, hogy teljes kiőrlésű legyen

Hiába néz ki csábítóbban a fehér kenyér, a teljes kiőrlésű változat mindig az alap opciód legyen! A közhiedelemmel ellentétben nem tartalmaz kevesebb energiát és szénhidrátot, mint a fehér társa, mégis diétás és fogyókúrázóknak is ajánlott. Ez azért van, mert nem tartalmaz egyszerű szénhidrátokat (mint a cukrok, édes sütik, hozzáadott cukorral feltuningolt termékek stb.), csak összetett szénhidrátokat (teljes kiőrlésű gabonákból készített termékek, zöldségek, hüvelyesek stb.), amik tele vannak élelmi rosttal, valamint magasabb a vitamin-, a fehérje- és az ásványi anyag tartalmuk is.

Wellness-tipp: Teljes kiőrlésűek persze nemcsak a kenyérfélék lehetnek! Bátran válasszunk barna rizst, barna lisztet, teljes kiőrlésű müzliszeleteket és gabonapelyheket is, amik sokkal egészségesebbek, mint a normál, olcsóbb változatok.

2. Mindig győződjünk meg róla, hogy 100%-ig teljes kiőrlésű a kenyér

Sajnos vannak olyan gyártók, akik akkor is feltüntetik a teljes kiőrlésű jelzőt, ha az adott termék csak elenyésző, 20-30%-ban tartalmaz teljes értékű gabonát. Ezt a megtévesztést csak akkor tudjuk kiszűrni, ha elolvassuk a pontos hozzávalók listáját, valamint a termékútmutatót is, ahol fel van tüntetve a gabonák minősége és mennyisége is.

Wellness-tipp: A legjobb, ha mindig azoktól a márkáktól vásárolunk, akik egyszer már beváltak: ilyenkor nem érhet minket meglepetés és a pénzünket sem egy olyan termékért adjuk, ami nem azt adja, amit ígér.

41572939 - whole wheat bread

3. A kevesebb hozzávalóból álló kenyér egészségesebb

Talán részleteznünk sem kell: minél kevesebb az adalék, a színezék, az ízfokozó és a tartósító, annál jobb és egészségesebb a kenyér. Épp ezért, próbáljuk meg kerülni az ízesített, olajos, paradicsomos vagy mediterrán típusúnak beállított kenyereket, hiszen ezek is csak adalékanyagokat és ízfokozókat adnak hozzá a kenyérhez.

4. Minél több rost van benne, annál jobb

A rost az egészséges életmód egyik alapja!  Ha az általunk elfogyasztott étel tele van rosttal, később éhezünk meg, nem esik le a vércukorszintünk, jótékony a bélflóránkra, nem kívánjuk az édességet és a nyalánkságokat, valamint az egészséges anyagcserét is támogatja. A fehér kenyérben nagyon kevés rost található – már csak ezért megéri áttérni a teljes kiőrlésű termékekre!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 ok, amiért a feldolgozott ételek olyan rosszak

Írta:
tegnap 0 0

Nagy rá az esély, hogy ma már te is ettél olyan ételt, amely különböző kémiai anyagokkal van tele – arról azonban még nem tudsz, hogy ezek miért is olyan károsak a szervezetre. A következő rémisztő tényeket a vegyszerekkel befolyásolt, feldolgozott élelmiszerekről szedtük össze. Reméljük, a te kedvedet is elvettük a rendszeres fogyasztásuktól!