Főoldal > DIÉTA > 3 növényi fehérjeforrás, amit nem fogyasztasz, pedig kellene

3 növényi fehérjeforrás, amit nem fogyasztasz, pedig kellene

csirkehúsdiétaétkezésfehérjefehérjeforráshúsnövénytáplálkozás
0 0

Írta:

A legtöbb egészséges diéta alapja a fehérje. Gondolj csak bele, valójában a Paleo és az Atkins is a sovány húsok és a tojás fogyasztásán alapul. A fehérje nélkülözhetetlen az izomnöveléshez, az energiához és az étvágy szabályozásához.

A húsevők hajlamosak nélkülözni a növényi eredetű fehérjéket, pedig a vegák legjobb barátai egyértelműen a hüvelyesek. A három legjobb növényi fehérjeforrás között is szerepel, az algával és a quinoával együtt. A dietetikusok is elismerik a növényi fehérjék jótékony hatásait, ugyanis többek között csökkentik a koleszterinszintet, illetve a szív- és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is. Ráadásul olcsóbbak és sokkal több rostot tartalmaznak, mint az állati fehérjék.

Mikroalga

A spirulinának is nevezett mikroalga gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban. Rengeteg kalcium, niacin, kálium, magnézium, vas és B-vitamin található benne. Iktasd be a diétádba, de azért ne helyettesítsd vele a multivitamin készítményed vagy a zöldségekben gazdag étrended! Ugyanis a kutatók még nem állapították meg, hogy ebből a sok tápanyagból mennyit is tud a szervezet valójában hasznosítani. 

Fehérjetartalma: 8 gramm 2 teáskanálnyiban.

Itt található: táplálék-kiegészítőkben, zöld porokban.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: zöld fehérjeturmix. Keverj hozzá kókusztejet és mentalevelet.

novenyifeherje2.jpg ()

 Quinoa

A quinoa bármilyen diétába beilleszthető, alacsony zsírtartalmának (egy adagban csak 3,4 g zsír található) köszönhetően. Emellett koleszterinben is szegény, viszont annál több rostot és vasat tartalmaz.

Fehérjetartalma: 8 gramm egy csészényi főtt quinoában.

Itt található: bioboltok polcain.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: a quinoát bármihez felhasználhatod, a müzliszelettől egészen a reform brownie-ig.

Hüvelyesek

Ebbe a kategóriába tartozik az összes bab, borsó  és lencse, amelyekben még több fehérje van, mint az előbb említett mikroalgában és quinoában. A hüvelyesek ráadásul nagyszerű rostforrások, egészséges szénhidrátok, tele vannak B-vitaminokkal és vassal. A kutatások szerint rendszeres fogyasztásukkal védhetjük magunkat a szív-, a cukor- és a rákos betegségek kialakulásától.

Fehérjetartalma: adagonként 16-18 gramm, forrástól függően.

Itt található: bármilyen közértben beszerezheted kedvenc hüvelyesed.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: borsóból fehérjeszeletet, amely tökéletes gyors étkezésnek edzés után. Ha edzés előtt fogyasztod, akkor magas rosttartalma miatt minimum 2-3 órával korábban tedd azt.

 


További cikkeink a témában