Főoldal > DIÉTA > 3 növényi fehérjeforrás, amit nem fogyasztasz, pedig kellene

3 növényi fehérjeforrás, amit nem fogyasztasz, pedig kellene

csirkehúsdiétaétkezésfehérjefehérjeforráshúsnövénytáplálkozás
0

Írta:

A legtöbb egészséges diéta alapja a fehérje. Gondolj csak bele, valójában a Paleo és az Atkins is a sovány húsok és a tojás fogyasztásán alapul. A fehérje nélkülözhetetlen az izomnöveléshez, az energiához és az étvágy szabályozásához.

A húsevők hajlamosak nélkülözni a növényi eredetű fehérjéket, pedig a vegák legjobb barátai egyértelműen a hüvelyesek. A három legjobb növényi fehérjeforrás között is szerepel, az algával és a quinoával együtt. A dietetikusok is elismerik a növényi fehérjék jótékony hatásait, ugyanis többek között csökkentik a koleszterinszintet, illetve a szív- és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is. Ráadásul olcsóbbak és sokkal több rostot tartalmaznak, mint az állati fehérjék.

Mikroalga

A spirulinának is nevezett mikroalga gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban. Rengeteg kalcium, niacin, kálium, magnézium, vas és B-vitamin található benne. Iktasd be a diétádba, de azért ne helyettesítsd vele a multivitamin készítményed vagy a zöldségekben gazdag étrended! Ugyanis a kutatók még nem állapították meg, hogy ebből a sok tápanyagból mennyit is tud a szervezet valójában hasznosítani. 

Fehérjetartalma: 8 gramm 2 teáskanálnyiban.

Itt található: táplálék-kiegészítőkben, zöld porokban.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: zöld fehérjeturmix. Keverj hozzá kókusztejet és mentalevelet.

novenyifeherje2.jpg ()

 Quinoa

A quinoa bármilyen diétába beilleszthető, alacsony zsírtartalmának (egy adagban csak 3,4 g zsír található) köszönhetően. Emellett koleszterinben is szegény, viszont annál több rostot és vasat tartalmaz.

Fehérjetartalma: 8 gramm egy csészényi főtt quinoában.

Itt található: bioboltok polcain.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: a quinoát bármihez felhasználhatod, a müzliszelettől egészen a reform brownie-ig.

Hüvelyesek

Ebbe a kategóriába tartozik az összes bab, borsó  és lencse, amelyekben még több fehérje van, mint az előbb említett mikroalgában és quinoában. A hüvelyesek ráadásul nagyszerű rostforrások, egészséges szénhidrátok, tele vannak B-vitaminokkal és vassal. A kutatások szerint rendszeres fogyasztásukkal védhetjük magunkat a szív-, a cukor- és a rákos betegségek kialakulásától.

Fehérjetartalma: adagonként 16-18 gramm, forrástól függően.

Itt található: bármilyen közértben beszerezheted kedvenc hüvelyesed.

Különlegesség, ami készíthetsz belőle: borsóból fehérjeszeletet, amely tökéletes gyors étkezésnek edzés után. Ha edzés előtt fogyasztod, akkor magas rosttartalma miatt minimum 2-3 órával korábban tedd azt.

 


További cikkeink a témában

diétafogyás

Ekkor egyél, ha fogyni szeretnél!

Írta:
0

Amikor úgy döntesz, hogy megszabadulsz pár kilótól és ezt el is meséled másoknak, bombázni fognak azzal, hogy milyen ételeket egyél és mennyit. De nem ez az egyetlen dolog, amit meg kell gondolnod, az időzítés is legalább olyan fontos!

Kövess Facebook-on!
X