Főoldal > DIÉTA > Most kiderül, milyen tejet lehet inni ketogén diéta alatt

Most kiderül, milyen tejet lehet inni ketogén diéta alatt

cukordiétaketogén diétakókusztejlaktózmandulatejrizstejszénhidráttehéntejtejzabtej
0 0

Írta:

A szigorú ketogén diéta legjobb része, természetesen csak az olvadó kilók után, az olyan tejtermékek fogyasztása, mint a sajt, a vaj és a tejszín. De vajon mi a helyzet a tejjel?

Sajnos bőséges laktóz-, azaz cukor- és szénhidráttartalma miatt a tej, legyen szó akár zsírszegény, akár zsíros változatáról, egyáltalán nem ketogénbarát élelmiszer. Egyetlen csészényi ugyanis átlagosan 11 g szénhidrátot rejt.

Szerencsére számtalan növényi tejhelyettesítő áll rendelkezésre. Ezek azonban leginkább a laktóz-intoleranciások számára hasznosak, ketogén diétába beilleszthető, alacsony szénhidráttartalmút választani közülük már kemény kihívásnak számít. Az első és legfontosabb tanács, hogy kizárólag hozzáadott cukor nélküli termékeket szabad vásárolni, hiszen a legtöbb gyártó cukrot tesz a növényi tejekbe, a jobb ízélmény elérése érdekében. Összeállításunkból most kiderül, mely növényi tejek fogyaszthatók rendszeresen, mértékkel, illetve melyeket jobb inkább kerülni, ha ketogénezünk.

A legjobb növényi tejek ketogén diéta alatt: Kender- és kókusztej

Ketogén diéta idején egyértelműen a kendertej a legjobb választás. A hántolt kendermagból készült tej, amelyet a magtejek királynőjének is neveznek, egyáltalán nem tartalmaz nettó szénhidrátot. Másik előnyös tulajdonsága, hogy szívvédő monotelítetlen zsírok találhatóak meg benne, amelyre kifejezetten fontos figyelni, amikor túltoljuk a zsírok fogyasztását.

A másik, ennél népszerűbb választás, a kókusztej, amelyet szintén bátran fogyaszthatunk a diéta alatt, akár napi rendszerességgel is. Hozzáadott cukrot nem tartalmazó változatában ugyanis csupán 1 g nettó szénhidrát rejlik, amely nem veszélyezteti, hogy a vágyott ketózisba kerüljünk.

Tápanyagtartalom:

Egy adag kendertejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 60 kcal, 4,5 g zsír, 0 g szénhidrát (ebből 0 g cukor), 3 g fehérje, 0 g rost.

Egy adag kókusztejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 45 kcal, 4 g zsír, 1 g szénhidrát (ebből 1 g cukor), 0 g fehérje, 1 g rost.

Overhead shot of soya, oat and almond milk drinks in a row of open bottles with ingredients on painted white, wood planked table. Shallow depth of field.

Mérsékelten fogyasztható növényi tejek ketogén diéta alatt: Mandula-, kesudió- és szójatej

Bizonyos növényi tejek nem alkalmasak arra, hogy napi szinten igyuk őket a diéta időtartama alatt, de mértékkel fogyasztva még beleférhet szigorú étrendünkbe. A mandula-, a kesudió- és a szójatej viszonylag alacsony szénhidráttartalmával nagyszerű választás arra, hogy változatosabbá tegyük ketogén étrendünket. Zsírtartalmúk azonban sajnos elmarad a kender- és a kókusztejétől.

Tápanyagtartalom:

Egy adag mandulatejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 30 kcal, 3 g zsír, 2 g szénhidrát (ebből 1 g cukor), 1 g fehérje, 1 g rost.

Egy adag kesudiótejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 36 kcal, 3,5 g zsír, 1 g szénhidrát (ebből 0 g cukor), 0 g fehérje, 0 g rost.

Egy adag szójatejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 33 kcal, 2 g zsír, 2 g szénhidrát (ebből 0 g cukor), 3 g fehérje, 0,5 g rost.

Kerülendő tejek ketogén diéta alatt: Rizs-, zab- és tehéntej

Az állati eredetű tehéntej mellett sajnos tiltólistán szerepel a rizs- és a zabtej is, mivel túl sok szénhidrát és cukor található bennük, amely ráadásul alacsony zsírtartalommal párosul. Bár egy csészényi mennyiség még nem tragédia a ketózis elérése szempontjából, jelentősen megnöveli a napi nettó szénhidrátbevitelünket.

Tápanyagtartalom:

Egy adag tehéntejben (2,8%-os): 151 kcal, 8 g zsír, 11 g szénhidrát (ebből 11 g cukor), 8 g fehérje, 0 g rost.

Egy adag rizstejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 47 kcal, 1 g zsír, 10 g szénhidrát (ebből 0 g cukor), 0 g fehérje, 0 g rost.

Egy adag zabtejben (hozzáadott cukrot nem tartalmazó): 120 kcal, 5 g zsír, 16 g szénhidrát (ebből 7 g cukor), 3 g fehérje, 2 g rost.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában