Főoldal > dieta > Egészséges, de kalóriadús finomságok, vigyázz velük!

Egészséges, de kalóriadús finomságok, vigyázz velük!

aszalt gyümölcsdiétaédességfogyáshízásmeznassolásolajos magrágcsálnivaló
0 0

Írta:

Vannak olyan isteni rágcsák és finomságok, amelyek bár nagyon egészségesek, mégis rendkívül hizlalóak. Ha eltökélted, hogy ledobod a fölös kilóidat, jobb, ha a diéta idejére kihagyod az étrendedből az alábbiakat.

Olajos magvak

Bár az olajos magvak szuperételek, és a szervezetnek rendkívül nagy szüksége van a bennük található vitaminokra és ásványi anyagokra, azért azt jó, ha tudod, hogy mindemellett rendkívül magas a kalóriatartalmuk. Mértékkel persze fogyaszthatsz belőlük, de egy egész zacskó mogyorót megenni fogyókúra idején nem éppen ajánlatos, már ha tényleg a sikeres súlyvesztés a célod.

Durumlisztből készült termékek

Valóban egészségesebb a durumliszt, mint a fehér, és az is igaz, hogy magasabb a rosttartalmuk, ám a szénhidrát- és kalóriatartalmuk a hagyományosokéval vetekszik. Ugyanez igaz a tönköly és teljes kiőrlésű lisztből készült termékekre is. Ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól, válassz inkább grillezett zöldséget a húsok mellé, vagy amarántból, hajdinából és más fogyókúrás gabonából készült fogásokat.

Aszalt gyümölcsök

Egy szigorú diéta alatt még a friss gyümölcsök fogyasztásával is óvatosan kell bánni, ám az aszalványokat tényleg érdemes egy időre elfelejtened, már ha valóban fogyni szeretnél. Ennek magyarázata pedig a magas gyümölcscukor-tartalom. Az aszalt gyümölcsökben a cukor mennyisége a frissekhez képest még koncentráltabb mennyiségben található meg, így valóságos kalóriabomba a mazsola, aszalt szilva, barack, és minden más szárított gyümölcs is.

, Image: 10361385, License: Rights-managed, Restrictions: 0, Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Food and Drink Photos

Smoothie-k

Akármennyire finomak és egészségesek a smoothie-k, nagyon hizlalóak is lehetnek, ha nem figyelsz oda a megfelelő minőségű alapanyagokra. Ha édesebb, magasabb kalóriatartalmú gyümölcsöket, és magas zsírtartalmú tejtermékeket választasz, nemhogy diétás nem lesz az italod, de még rendkívül hizlaló is. Lédúsabb, alacsony kalóriatartalmú tejtermékekkel, vízzel hígítva már időnként beépítheted szigorú étrendedbe is.

Méz

Nincs egészségesebb és természetesebb édesítőszer, mint a méz. Nem csak finom, de rendkívül jó hatással van a szervezetre kívül is, és belül is. Aki viszont csak a mézet használja édesítésre, és mindemellett rendkívül édesszájú is, az számoljon azzal, hogy extra mennyiségű kalóriát juttat így a szervezetébe. Persze nem kell lemondanod róla, ám ha tényleg le szeretnéd dobni azt a pár kilót, akkor mindenképpen tarts mértéket, és a délutáni, esti órákban semmiképpen se fogyaszd.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában