Főoldal > dieta > Ezért érdemes több fehérjét fogyasztanod

Ezért érdemes több fehérjét fogyasztanod

anyagcserediétaétkezésfehérjefehérjehiányfogyásmagas fehérjetartalmú étrendproteintápanyag
0 0

Írta:

A legtöbb ember éppen csak annyi fehérjét fogyaszt, hogy ne legyen belőle hiánya. Pedig számos tanulmány azt sugallja, hogy a magas fehérjetartalmú étrendnek jó hatást gyakorolnak a fogyásra és a hatékony anyagcserére.

Íme, 10 ok, amiért érdemes növelni a fehérjemennyiség bevitelét.

 

  1. Csökkenti az étvágyadat és az éhségérzetedet, így kevesebb kalóriát fogyaszthatsz.

 

  1. Növeli az izomtömegedet és így erősebb lehetsz.

 

  1. Jó a csontjaid számára is. Különösen fontos ez, ha csontritkulással bajlódsz.

 

  1. Mérsékli az ellenállhatatlan, sokszor este jelentkező vágyakozásodat a nassolnivalók iránt.

 

  1. Javít az anyagcseréden és hatékonyabbé teszi a zsírégetésedet.

Healthy breakfast: banana smoothie with oatmeal, peanut butter and milk

  1. Csökkenti a vérnyomásodat, amivel mérséklődik a szívrohamok, a stroke és a krónikus vesebetegségek esélyes.

 

  1. Segít a tartósabb fogyás elérésében és az ideális testsúlyod megtartásában.

 

  1. Bár a veseelégtelenségben szenvedők számára nem előnyös a magas fehérjebevitel, ám nincs káros hatása az egészséges vesével rendelkezőkre.

 

  1. Sérülés, baleset után felgyorsítja és hatékonyabbé teszi a felépülésedet.

 

  1. Lassítja az öregedéssel járó izomtömeg és izomerővesztés, vagyis a szarkopénia tüneteit.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
2 napja 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.