Főoldal > dieta > Planck diéta: gyors fogyás két hét alatt

Planck diéta: gyors fogyás két hét alatt

diétaemésztésétkezésfehérjefogyásPlanck diétaproteintápanyagzsírégetés
0 0

Írta:

Minden titkát fedezd fel a Planck diétának, ami egy magas proteintartalmú étrend, és ami lehetővé teszi, hogy akár 9 kilót fogyj két hét alatt.

Alávetni magunkat egy diétának nem egyszerű, elhagyni a régi, gyakran kevésbé egészséges szokásokat nem könnyű, főleg ha az ember nem otthon étkezik, mert egyetemista, vagy dolgozik.

Ha komolyabb étrendbeli változtatást szeretnél, akkor kérd dietetikus vagy orvos segítségét, de ha csak néhány kiló fogyást szeretnél elérni, és csak pár nap formába hozó diétára lenne szükséged, akkor a Planck diéta segíthet neked. Ez az étrend lehetővé teszi, hogy akár 9 kg-ot is fogyj 14 nap alatt, de ez nagyban függ a körülményektől is, ne várd, hogy ilyen sokat fogysz, inkább legyen az a cél, hogy könnyedebbnek érezd magad, és hogy formába lendülj.

Nagyon jó ebben a diétában, hogy nem kell sokáig várni arra, hogy megszabadulj a néhány felesleges kilótól. Ez egy kéthetes étrend, de a napi kalóriabevitel egy kicsit alacsonyabb annál, mint amit alapesetben el kellene fogyasztani, ezért nem szabad a 14 napnál tovább tartani, mert súlyos egészségügyi következményei is lehetnek.

Fontos, hogy az anyagcsere gyorsítása érdekében végezz rendszeres testmozgást: napi 30 perc már jótékony hatású lehet. Főleg kardio jellegű mozgásokban gondolkodj, amelyeket közepes intenzitáson végzel. Egész nap igyekezz mozgásban maradni, sétálj, lift helyett használd a lépcsőt, munka közben gyakran állj fel és mozgasd át magad. A keményebb kardioedzéseket és a súlyzós edzéseket ebben az időszakban ne végezd, mert a tested a diéta miatt nem jut optimális mennyiségű kalóriához, amelyek segítenének az edzésben.

A Planck diéta korlátozó étrend, azaz bizonyos tápanyagokhoz nem fogsz hozzájutni belőle – épp ezért végezhető csak 14 napig!

Mintaétrend

Hétfő

Reggelire egy csésze üres kávét igyál, amit egy kis fahéjjal ízesíthetsz. Ebédre 2 keményre főtt tojást és 2 csésze főtt spenótot fogyaszthatsz, csak néhány csepp citrommal és egy teáskanál olívaolajjal. Vacsorára egy grillezett steaket egyél, másfél csésze tetszőleges salátával.

Kedd

Reggelire a cukor nélküli kávét két szelet teljes kiőrlésű kenyérrel fogyaszd. Ebédre egy steaket vagy grillezett csirkemellet ehetsz egy adag salátával és tetszőleges gyümölccsel. Vacsorára tetszőleges mennyiségű főtt sonkát ehetsz, de mást nem.

Two toast bread on wooden background closeup. Top view

Szerda

Reggelire két teljes kiőrlésű kekszet fogyaszthatsz egy csésze cukormentes kávéval. Ebédre két főtt tojást lehet enni salátával és paradicsommal, vagy paradicsomszósszal. Vacsorára egyél salátát tetszőleges zöldséggel és főtt sonkával.

Csütörtök

Ezen a napon reggelire két szelet teljes kiőrlésű kenyeret ehetsz egy csésze üres kávéval. Az ebéd főtt tojás, nyers sárgarépával és 50 gramm svájci sajttal. Vacsorára válassz egy tetszőleges gyümölcsöt alacsony zsírtartalmú joghurttal.

Péntek

Ma a reggeli egy csésze cukormentes kávé és egy gyümölcs lesz. Ebédre, párolt halat fogyassz paradicsommal. A vacsora két főtt tojás, főtt sárgarépával.

Szombat

Reggeli egy csésze kávé két szelet teljes kiőrlésű kenyérrel. Ebédre grillezett csirke, vacsorára pedig két főtt tojás főtt sárgarépával.

Vasárnap

Reggelire egy bögre tea citromlével, cukor nélkül. Ebédre grillezett steak és gyümölcs fogyasztható. Vacsorára egy tetszőleges ételt ehetsz, de ne legyen óriási mennyiség.

A második héten ugyanez az étrend, de egy hét után abba is hagyhatod. Két hét után a diétát ne folytasd!

Módosított Planck diéta

A módosított Planck egy kicsit könnyebb táplálkozási programot ír elő, de kevés a változtatás benne az eredetihez képest. Még a módosított változatban is a korlátozó, alacsony kalóriatartalmú rendszer tiltja az olaj (akár hidegen sajtolt olaj) használatát, az alkoholtartalmú italok fogyasztását, továbbá a szénsavas italokat, és semmilyen cukor nem engedélyezett. A módosított változat szintén magas fehérjetartalmú étrend, amely nagyon kevés további élelmiszert tartalmaz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
12 órája 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
tegnap 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.