Főoldal > DIÉTA > A cukorböjt csodás hatásai

A cukorböjt csodás hatásai

cukoböjtcukorcukorbevitelcukormegvonáscukormentesegészségmegőrzés
0 0

Írta:

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.

Szebb lesz a bőr

Ha valaki sok cukrot fogyaszt, az nemcsak egészségügyi gondokat, hanem bőrproblémákat is okozhat. Cukormegvonás kapcsán igen gyorsan tapasztalhatjuk, hogy kitisztul bőrünk, és sokkal simábbá válik, az apróbb ráncok pedig ki is simulhatnak. Ennek oka, hogy a cukor megakadályozza a bőr kollagén termelődését és a kollagénrostok regenerálódását – megvonás esetén viszont élettel telibbé, feszesebbé, teltebbé válik bőrünk.

Energikusabbak leszünk

Cukros, finomított lisztből készült ételek fogyasztásakor a vércukorszint hirtelen megugrik, majd ugyanolyan gyorsan le is zuhan, amitől igen gyorsan borzasztó fáradtságérzet keríthet hatalmába. Ha ezeket az élelmiszereket elhagyjuk, és helyette sok zöldséget, gyümölcsöt, egészséges gabonát, fehérjében gazdag ételt fogyasztunk, sokkal energikusabbá, élénkebbé válhatunk.

Búcsút inthetünk a pluszkilóknak

Már azzal az egyetlen apró változtatással, hogy lemondunk a cukorfogyasztásról, rengeteget tehetünk karcsú vonalainkért. Igaz, hogy a cukrot minden formában ki kell iktatni az étrendből, de egy kis odafigyeléssel, a cukor megfelelő helyettesítésével (stevia, eritrit) rövid időn belül megszabadulhatunk súlyfeleslegünktől.

A szív- és érrendszer védelmében

A cukor nem csupán a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát növeli, de a szív- és érrendszert is károsíthatja. Több vizsgálat is arra a következtetésre jutott, hogy összefüggés lehet a magas vérnyomás és a cukorfogyasztás között. Gyerekeknek 3, nőknek 5, férfiaknak 9 kávéskanálnyi cukor a maximumalizált adag naponta, amiben már a feldolgozott élelmiszerekben és a gyümölcsökben található mennyiség is benne van.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában