Főoldal > dieta > Hizlalnak az egzotikus gyümölcsök?

Hizlalnak az egzotikus gyümölcsök?

diétaédesegzotikus gyümölcsétrendevésgyümölcsgyümölcscukornasinassolás
0 0

Írta:

Fantasztikus ízük miatt szuper reggeli vagy nassolnivaló készülhet az egzotikus gyümölcsök felhasználásával, de magas gyümölcscukor tartalmuk miatt bánjunk velük óvatosan.

Figyeljünk oda, mikor mennyit fogyasztunk az egzotikus gyümölcsökből, ha a következő hetekben is elégedetten szeretnénk leszállni a mérlegről.

Tudtad? Az egészséges táplálkozás keretein belül naponta legalább 2 adag gyümölcsöt ajánlott fogyasztani, dekagrammban kifejezve ez 25-30 dkg-ot jelent. Egy adag gyümölcsnek számít például egy közepes alma vagy narancs, egy kis pohár bogyós gyümölcs vagy 2,5 deciliter 100%-os gyümölcslé. A kiválasztásnál alapvető szabály, hogy ne a túlérett változatokat részesítsük előnyben, hiszen ezek cukortartalma is magasabb, illetve a felszívódásuk is gyorsabb.

51102174 - ripe pineapple on a yellow wooden background

Melyiket válasszuk?

Az egzotikus gyümölcsök közül meglepő módon a papaya 100 g-ja csak 43 kcal-t tartalmaz, nem sokkal előzi meg ezt az ananász 50 kcal-val. Ez utóbbi ráadásul komoly segítségünkre lehet a cellulitisz elleni küzdelemben is. Zsírégető vegyülete mellett magas a magnézium-, rost- és káliumtartalma is.

Tudtad? A legkevesebb kalória mindegyik gyümölcs közül az almában, a bogyós gyümölcsökben és a sárgabarackban van!

Amit fogyókúra idején jobb elkerülni

A banánt például jobb, ha módjával fogyasztjuk, ha súlycsökkentést a cél, ennek ugyanis 100 grammja 90 kcal-t rejteget. Ami viszont mellette szól: a magas rost- és ásványianyag-tartalma. Amit pedig végképp jobb elkerülni: az avokádó és a kókusz. Mindkettő nagyszerűen hat ugyan az egészségünkre, viszont az avokádó 230 kcal-t, a kókusz pedig akár 356 kcal-t is tartalmazhat 100 grammonként. 

100 gramm gyümölcs kalóriaértéke:

  • ananász 50 kcal
  • avokádó 230 kcal
  • banán 90 kcal
  • datolyaszilva 70 kcal
  • füge 75 kcal
  • gránátalma 83 kcal
  • kivi 55 kcal
  • kókusz 356 kcal
  • licsi 66 kcal
  • mangó 65 kcal
  • papaya 43 kcal
  • passiógyümölcs 97 kcal

További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
12 órája 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
tegnap 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.