Főoldal > DIÉTA > Könnyű lábak, légies léptek (x)

Könnyű lábak, légies léptek (x)

lábak
0

Írta:

A nők imádják az elegáns ruhákat, a rövid szoknyákat és a gyönyörű harisnyákat. Ám akinek visszeres gondjai vannak, inkább rejtegeti a lábát. És sajnos nincsenek kevesen, hiszen a magyar lakosság 66%-át érinti ez a probléma. Szerencsére van megoldás számukra.

Talán nem is gondolnánk, de a visszérproblémák hazánk lakosságának a többségét érintik, egészen pontosan a felnőttek 80%-át. Az arány azonban férfiakat és nőket tekintve nem egyforma, hiszen főleg a gyengébb nem szenved ettől a problémától.

Bajkeverő hormonok

A nőknél több tényező miatt is nagyobb valószínűséggel alakulnak ki visszeres megbetegedések, mint a férfiaknál, közülük a legmeghatározóbbak a női nemi hormonok. Hatásukra az érfalak ellazulnak, és a megváltozott átmérőjű térben a vénabillentyűk már nem zárnak megfelelően. A genetikai befolyásoltság mellett az egész hormonrendszert „felbolygató” időszakok alatt, mint a terhesség vagy a menopauza, fokozottan ügyelni kell a visszérproblémák megelőzésére ill. kezelésére. A hormonális fogamzásgátlók, esetleges hormonpótló kezelések a fent említett okoknál fogva szintén veszélyességi faktornak tekinthetők. A nők genetikailag lazább, gyengébb kötőszövettel és érfallal születnek, ami szintén a visszér kialakulásának kedvez. Ha lúdtalpasság, sérvek, aranyér – tehát halmozott kötőszöveti eltérés van jelen, akkor is előbb-utóbb visszerek megjelenésére lehet számítani.

Jellemző panaszok

  • fájdalom
  • fáradt lábak, nehézláb-érzés
  • éjszakai lábszárgörcs
  • viszketés, bizsergés, zsibbadás
  • égő érzés
  • lábduzzanat, lábfeszülés

Veszélyes foglalkozások

A hosszantartó állás, a folyamatos ülés a lábszár vénáitól fokozott nyomás kifejtését kívánja meg annak érdekében, hogy a vért a szív irányába tudják pumpálni. Ha túlerőltetjük őket, akkor több vér gyülemlik fel bennük, ami az érfalat gyengíti és tágítja, ez pedig könnyen visszérprobléma kialakulásához vezet. Köztudott, hogy a sok állás nem tesz jót a vénás keringésnek, de vannak, akik munkájuk közben nem engedhetik meg maguknak, hogy leüljenek. Ugyanakkor az egész nap ülőmunkát végzők sem járnak jobban, kétszer akkor náluk a visszeres megbetegedés esélye, mint azoknál, akik munka közben néha mozognak is. A tanárok, a fodrászok, a vendéglátósok, a kórházi ápolók, az irodai alkalmazottak, a sofőrök a leginkább veszélyeztetettek.

Mit tegyünk?

·       Az első és legfontosabb a mozgás. Munka közben is gyakran mozgassuk meg, masszírozzuk át a lábunkat. Iktassunk be minél gyakrabban pár perces sétákat. De a leghatásosabb a gyakori és rendszeres futás, biciklizés és úszás.

·       Magassarkú helyett a hölgyek inkább kisebb sarkú, kényelmes cipőt válasszanak.

·       Polcoljuk fel lábunkat amikor csak tehetjük.

·       Hagyjuk abba a dohányzást.

·       Igyekezzünk megszabadulni a túlsúlyunktól.

·       Viseljünk kompressziós harisnyát.

·       Térjünk át a mediterrán diétára. A sok zöldség és gyümölcs fogyasztása gondoskodik az érvédő/érerősítő flavonoidok és vitaminok beviteléről, az olívaolaj hasznos omega3 zsírsavakkal látja el a testünket. A hal, a sajtok és a magvak további ásványokkal és vitaminokkal támogatják szervezetünket, erősítve az érfalakat.

·       A bőséges folyadékbevitel elengedhetetlen.

·       Próbáljunk meg napi 8 órát aludni.

·       Kíméljük magunkat, kerüljük a stresszt.

 

Bővebb információ: www.visszertabletta.hu


További cikkeink a témában

bulgurdiéta

Bulgur, a csodagabona

Írta:
tegnap 0

A bulgur a tévhittel ellentétben nem egy külön gabonafajta, hanem a durumbúza egy speciális, tört változata. Tökéletes választás húsok mellé, rizs helyett, megfelelően fűszerezve ugyanis hasonló ízvilágot kaphatunk, csak sokkal egészségesebb, különlegesebb formában.

Kövess Facebook-on!
X