Főoldal > DIÉTA > Kiderült a titok: ettől vékonyak a japán nők

Kiderült a titok: ettől vékonyak a japán nők

diétaétkezésfogyás
0

Írta: and

Biztosan sokat hallottál már a japán nők és férfiak életstílusáról és konyhájukról. A tradicionális japán konyha nagyon egészséges. Naomi Moriyama kipróbálta, és segített lefogynia, valamint egész nap fenntartani az energiaszintjét.

A japán emberek 7 szabálya az egészséges élethez.

Titok 1: Hal, szója, rizs, zöldségek, gyümölcsök

Az házi készítésű étel a siker titka. A legjobb, ha elfelejted az éttermeket. A japánok gyakran esznek grillezett halat rizzsel, párolt zöldséget, egy tál levest és emellé zöld teát isznak.

Titok 2: Kis adagok

A japán éttermekben nagyon kis adagokat szolgálnak fel. A japánoknál alapszabály, hogy lassan kell élvezni az ételeket. Néhány ötlet, amivel segíthetsz magadnak:
– Egyetlen tányéron szolgálj fel mindent!
– Hagyd abba az evést, amikor 80%-osan telítődve érzed magad!
– Egyél lassan, az ételed rágd jól meg!

Titok 3: Laza főzés

A grillezés, párolás vagy a wokban sütés mind jó megoldás. A japánok egészséges olajokat használnak és kerülik a hosszan magas hőfokon való sütést. Ezek mellett nagy szeretettel élvezik a friss, nyers zöldségek és gyümölcsök ízét.

Titok 4: Nincs kenyér, csak rizs

A japánok hagyományosan nem esznek kenyeret. Ehelyett minden étkezéshez rizst párolnak és fogyasztanak, így elkerülik a fehér lisztet. Ha még egészségesebb variációt szeretnél, válaszd a barna rizst a fehér helyett!

Titok 5: A reggelt miso levessel kezdik

Japánban a reggeli egy nagyon fontos és bőséges étkezés, mely több kis adag felszolgálásából áll. Egy tál probiotikumban gazdag miso leves igazán jó kezdete a napnak és extra löketet ad reggel.

Titok 6: Kevesebb desszert

A cukros édességek nem túl népszerűek Japánban. Természetesen esznek desszertet, csak azokat is kis adagokban és nem annyira édesen, mint a mi kultúránkban szokás.

Titok 7: Más hozzáállás a diétához

A japán nők élvezik az evést és az ételeik ízét. Nem diétáznak olyan megszállottan, ahogy a nyugati kultúrákban szokás.  A japánok nagyon sokat gyalogolnak napközben, ezzel is formában tartva magukat.

A japán konyha kulcsai:

Lássuk, mik is az elengedhetetlen japán konyha tartozékai, melyek nélkül nincs étkezés.
Hal: omega-3 zsírsavak, fehérje
Zöldségek (tengeri és nem tengeri): antioxidánsok, vitaminok, ásványi anyagok
Rizs: lassan felszívódó szénhidrát (ha a fehér rizs helyett barnát választasz, máris tettél az egészségedért)
Szója: sok szójababot esznek, nagyjából 50 grammot naponta
Zöld tea: antioxidáns, szívbarát,
Gyümölcsök: gyakran szervíroznak kekszek és édességek helyett friss gyümölcsöket, melyek vitaminokban és természetes cukrokban bővelkednek

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétafogyás

Ekkor egyél, ha fogyni szeretnél!

Írta:
0

Amikor úgy döntesz, hogy megszabadulsz pár kilótól és ezt el is meséled másoknak, bombázni fognak azzal, hogy milyen ételeket egyél és mennyit. De nem ez az egyetlen dolog, amit meg kell gondolnod, az időzítés is legalább olyan fontos!

Kövess Facebook-on!
X