Főoldal > DIÉTA > 5 ok, amiért banánt kell enned

5 ok, amiért banánt kell enned

banángyümölcskálium
0

Írta:

A banán nemcsak ízletes nassolnivaló, de a benne található tápanyagoknak hála, számtalan pozitív egészségügyi hatással is bír.  

1. Segíti az emésztést

A banánban található rostok mintegy 70 százaléka oldhatatlan, vagyis folyadékban nem oldódik. Ez a fajta rost segít abban, hogy az étel könnyen és gyorsan haladjon keresztül a gyomron és a beleken. A banán tehát kiváló gyógymód lehet székrekedés ellen, de az emésztőrendszerünk másként is hasznát veszi: a prebiotikumokban gazdag gyümölcs pozitív hatással van a bélben található, jó baktériumokra.

2. Segít elaludni

Vacsorára, pótvacsorára érdemes banánt enned, hogyha feszültnek érzed magad, nehezen alszol el. A gyümölcs egy L-triptofán nevű aminosavat tartalmaz, amely szerotoninná alakul, ennek a  neurotranszmitternek pedig nemcsak azt befolyásolja, hogy milyen a hangulatunk, hanem az alvás-ébrenlét ciklusok szabályozásában is részt vesz.
Egy 2013-as kutatásban azt találták, hogy a résztvevőknek magasabb volt a melatoninszintje két órával azután, hogy banánt fogyasztottak. Az alvási hormon néven ismert melatonin szintén segít a cirkadián-ritmus szabályozásában.

3. Jót tesz a szívnek

A banánban található tápanyagok közül leggyakrabban a káliumot szokás kiemelni. Egy közepes banán körülbelül 422 mg káliumot tartalmaz, ami a javasolt napi bevitel 12% -át teszi ki. Mindez alacsony nátriumtartalommal párosul, a banán így igazi szívbarát táplálék, mely segíthet a magas vérnyomás kockázatának csökkentésében. A kálium segíthet a szívbetegséghez kapcsolódó tünetek enyhítésében, az artériák megkeményedésének megelőzésében.

banana drink and fresh banana on a table

4. Energiát ad az edzéshez

A banán a cukorral tömött sportitalok egészségesebb alternatívája lehet. Egy 2012-es, férfi biciklisták körében végzett, kisebb kutatás szerint a gyümölcs csökkenti az oxidatív stresszt és növeli a teljesítményt. Előnyei közé tartozik, hogy több tápanyagot és antioxidánst tartalmaz, mint a sportitalok, ugyanakkor a benne találtható természetes cukrok szolgáltatják az energiát.

5. Ideális gyümölcs várandósság idején

A terhesség során szintén érdemes minél többet fogyasztani a sokoldalú gyümölcsből. Egy közepes méretű banán 0,43 milligramm B6-vitamint tartalmaz, mely az ajánlott napi bevitel mintegy 33% -a. Ez a tápanyag elengedhetetlen a baba agyának fejlődéséhez és az emésztésben résztvevő enzimreakciókhoz. A B6-vitaminnak ugyanakkor a jó közérzet megőrzésében is fontos szerep juthat, segíthet a terhesség első heteiben fellépő hányinger enyhítésében.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X