Főoldal > SZÉPSÉG > A leghatékonyabb tippek öregedés ellen

A leghatékonyabb tippek öregedés ellen

étrendlélekmozgásöregedésszűrővizsgálattestsúlyvédőoltás
0

Írta: and

Előzd meg a bajt! Manapság, amikor mindenki az örök fiatalságra vágyik, számos lehetőség áll a rendelkezésünkre, hogy fitten és egészségesen tartsuk magunkat. Egészségtudatos életmód, öregedés elleni beavatkozások és csodaszerek segítenek az áhított fiatalság megőrzésében. Ezek közül talán az egyik leghasznosabb a megelőzés, a szűrővizsgálatok.  Elsőként mindenképpen találjuk meg azt az orvost, akiben megbízunk, és aki […]

Előzd meg a bajt!

Manapság, amikor mindenki az örök fiatalságra vágyik, számos lehetőség áll a rendelkezésünkre, hogy fitten és egészségesen tartsuk magunkat. Egészségtudatos életmód, öregedés elleni beavatkozások és csodaszerek segítenek az áhított fiatalság megőrzésében. Ezek közül talán az egyik leghasznosabb a megelőzés, a szűrővizsgálatok. 

oregedescikk.jpg ()Elsőként mindenképpen találjuk meg azt az orvost, akiben megbízunk, és aki a továbbiakban állandó orvosunk lesz. Az ő javaslatai alapján állítsuk össze azokat a vizsgálatokat, amik feltétlenül szükségesek egészségi állapotunk feltérképezéséhez. Az időszakos vagy évente esedékes szűréseket jegyezzük fel a naptárunkba, hogy követni tudjuk, mikor melyik válik aktuálissá.

A szűrővizsgálatok mellett szintén érdemes átgondolnunk a különböző időszakos védőoltásokat is. A diftéria és tetanusz elleni oltást például érdemes tízévente megismételni, de idősek, betegek esetében az influenza elleni védőoltás is megfontolandó lehet. A természetbe gyakran járóknak pedig érdemes beadatniuk a kullancs elleni védőoltást.

Igyekezzünk utánajárni szüleink, nagyszüleink betegségeinek, hiszen a csontritkuláshoz vagy a mellrákhoz hasonlóan számos betegség öröklődik. Így nem csak céltudatosan, az adott betegségre vonatkozóan végeztethetjük el a szűrővizsgálatokat, de a diagnózis felállítása is egyszerűbb lehet.

Figyelj oda a testedre!

A helyes étkezés, a rendszeres mozgás, az egészséges életmód fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Bármennyire evidensnek tűnnek is azonban ezek az apróságok, odafigyelve rájuk sokat tehetünk egészségünkért és a hosszabb életért. Csökkentsük például az asztalra kerülő hús mennyiségét, helyettesítsük ezt zöldségekkel, gyümölccsel, hallal. Igyunk lehetőleg kalóriamentes italokat, például ásványvizet vagy zöldteát, alkoholt pedig csak mértékkel, esténként fogyasszunk. 

Figyeljünk oda a testsúlyunkra, testtömeg indexünket igyekezzünk az ideális 19-24-es értékben tartani. A túlsúly ugyanis a dohányzásnál is komolyabb rizikófaktort jelent a különböző betegségek kialakulásában.

Szintén közhely, de annál inkább érdemes megfontolni, hogy sportoljunk rendszeresen. Nem kell nagy dolgokra gondolni, már egy lendületes séta vagy biciklizés is sokat számít. Próbáljunk hetente legalább háromszor 30 percet sportra fordítani. Az edzést hetente kétszer erősítő gyakorlatokkal egészítsük ki, hogy izmainkat is feszesen és fitten tartsuk. Aludjunk sokat, hogy szervezetünk regenerálódhasson, és tartózkodjunk sokat a napon, hogy feltöltődjünk D-vitaminnal.

oregedescikkketto.jpg ()Bár semmilyen vitamin nem helyettesítheti a rendszeres és kiegyensúlyozott étkezést, kiegészítésként mindenképpen hasznos lehet ezek szedése. A szelén, az E – és a K-vitamin mind-mind segíti a szervezetet az öregedés elleni küzdelemben. A sima vitaminok helyett érdemesebb a speciális, összetett készítmények szedése, melyek a vitaminokon felül további hasznos összetevőket is tartalmaznak. Csontjaink egészségének megőrzéséhez elengedhetetlen kalciumot szintén pótolhatjuk pezsgőtablettával, ha pedig nem szeretjük a halat, akkor mindenképpen gondoskodjunk az omega-3 zsírsavak mesterséges beviteléről. Sok esetben a hormonkezelés is szükséges lehet, ezt azonban mindig csak orvosunkkal egyeztetve, a szükséges vizsgálatok elvégzése után kezdjük el.

Ápoljuk a lelkünket!

Egészségünk megőrzéséhez testünk mellett a lélek ápolása is elengedhetetlen. Nagyon fontos, hogy megtanuljuk kezelni a stresszt. A kor előrehaladtával ugyanis míg az antistressz-hormonok termelődése 30%-kal csökken, addig a stresszhormon szintje változatlan marad. Így egyre kevésbé leszünk felvértezve a stressz ellen, mely köztudottan káros az egészségre.

A tartós stressz növeli a magas vérnyomás, a szívkoszorúér-megbetegedések, a vérrögök és az infarktus kialakulásának kockázatát. Emellett gyorsítja a sejtek öregedését, emiatt azok, akik állandó nyomás alatt élnek, sokkal öregebbnek számítanak biológiailag, mint kiegyensúlyozott társaik. A jóga, a relaxáció, de egy-egy pihentető, forró fürdő is sokat segíthet a napi feszültség levezetésében. Töltsünk minél több időt szeretteink társaságában, hiszen a legtöbbet mégis csak szoros, bizalmas kapcsolatokkal tehetünk a jó közérzetért és egészségünk megőrzéséért.

Wellness Cafe tipp: Multivitamin, immunerősítő L-Carnitin kapszula (4850 Ft/doboz); Vitamin B-Komplex Tabletta – Sunlife (72 db, 1296 Ft); Flavin 7 Prémium Gyümölcskoncentrátum (500 ml, 11 702 Ft); Amino Gh Complex étrend-kiegészítő (19 790 Ft); CALCIUM-SANDOZ + Vitamin C 1000 mg pezsgőtabletta (10 db, 778 Ft); Béres egészségtár Omega-3 lágyzselatin kapszula (60 db, 2850 Ft)


További cikkeink a témában

bőr

Atópiás, száraz gyermekbőr – tippek a téli mindennapokhoz (x)

Írta:
0

A tél különösen próba elé állítja bőrünket. A hideg, a száraz levegő, a fény hiánya és a szél meggyengíti a felhámot, különösen azokon a területeken (arc, kéz és ajkak), amelyek leginkább ki vannak téve e hatásoknak. Megjelennek a kipirosodott foltok, a bőrirritáció és a száraz bőr valamennyi egyéb tünete.

Kövess Facebook-on!
X