Főoldal > EGÉSZSÉG > Győzd le a fáradtságot okos trükkökkel

Győzd le a fáradtságot okos trükkökkel

aktivitásalvásegészségfáradtságfrissességpihenés
0 0

Írta:

Bár egyre kevesebb időnk van a pihenésre, mégis próbálunk mindig frissek maradni – ehhez íme pár tipp.

Felgyorsult a világ körülöttünk, a technikai fejlődés sosem látott sebességgel robog, mi pedig igyekszünk felvenni ezzel a ritmust. Stresszelünk, mindig rohanásban vagyunk, állva ebédelünk, megbeszélésről megbeszélésre sietünk, hazaérve vár a házimunka, a gyerek, a különórák. Amire pedig a legkevesebb idő marad, az a pihenés.

Egészségünk megőrzése szempontjából azonban az egyik legfontosabb dolog az alvás és a tudatos pihenés.

1.  Sport

Töltődj fel sport közben. Bármilyen mozgásformát is választasz, törekedj arra, hogy ne az alvási időd rovására menjen. A sport hatására csökken a feszültség, szervezetünk endorfint termel. Így a stressz leküzdhető és nyugodtabbak lesznek az esti órák is. A rendszeres testmozgás kiegyensúlyozottabbá tesz.

2. Meditáció

Teremts magadnak nyugodt környezetet, kapcsold ki a telefont, tedd félre a zavaró gondolatokat. Több lehetőség nyílik a meditációra egyedül vagy csoportban, 10 percre, vagy egy teljes órára, választhatsz az internetről számtalan videóanyag közül, vagy egy vezetett meditációkat is lehet találni. A lényeg az, hogy megnyugodva, ellazulva add át magadat a béke, a pihenés és a feltöltődés élményének. Egy hatásos meditáció által kipihentebbnek érezheted magad, felér néhány óra alvással.

3. Lazulást segítő teák

Lefekvés előtt ajánlatos a levendula vagy az orbáncfű tea, de hasznát veheted akkor is, ha a napi feszültséget szeretnéd csökkenteni a munkahelyen. A teakészítésre és elfogyasztására szánt pár perc lehetőséget kínál arra, hogy a taposómalomból kilépve lecsendesedjünk kicsit.

4.  Helyes táplálkozás

A vitamiszegény táplálkozás és a túlzott kalóriabevitel fáradékonyabbá tehet, kerüld a mértéktelen édességfogyasztást, helyette egyél gyümölcsöt vagy zöldséget. A sok folyadék segít szervezetedet fitten és éberen tartani. Próbáld ki, figyeld egy hétig, hogy 2 – 2,5 liter vizet megiszol, és mit tapasztalsz energiában.

5.  D-vitamin

Télen kevesebb napfényhez jut szervezetünk, ami szintén fáradtságot idéz elő, de a D- vitamin formájában csempészhetünk egy kis napfényt a szürke téli hétköznapokba. A D-vitamin jelen van a tojásban, a tejben, a tengeri halakban is. A kulcsa, hogy rendszeresen kell szervezetünkbe vinni.

Számos bevált módszer létezik még arra, hogy napjaink nyugodtabban, aktívabban teljenek, mégsem élünk ezekkel a lehetőségekkel, pedig kezünkben a kulcs. Pihenünk vagy a stressz és a fáradtság miatt kesergünk? Egy próbát megérnek a módszerek.


További cikkeink a témában