Főoldal > EGÉSZSÉG > Melyik ásványi anyag segíthet alvászavarok esetén?

Melyik ásványi anyag segíthet alvászavarok esetén?

alvásalvásproblémadiétaéjszakai pihenéselalvásmagnézium
0 0

Írta:

Ha már okozott valaha hosszabb ideig fennálló gondot számodra az elalvás, vagy az állandó éjszakai felébredés, biztos, hogy fejvesztve kerested rá a megoldást. Az altatók és a nyugtatók drasztikus bevetése helyett szerencsére számos természetes gyógymód áll rendelkezésre, a különböző gyógynövényektől, mint a komló, a citromfű, a levendula, a kamilla, vagy épp a golgotavirág, egészen a melatoninig.

Érdemes tudni, hogy van egy ásványi anyag, amelyet szintén célszerű bevetni az alvászavar kezelésére, és ez a magnézium. Számos kulcsfontosságú funkcióért felelős, mint a vércukorszint egyensúlyban tartása, a csontozat védelme, az anyagcsere és az idegrendszer megfelelő működésének biztosítása. Emellett, bár ez már kevésbé köztudott, a nyugodt alvást is segíti.

A magnézium és az alvás

A magnézium fontos szerepet játszik a fehérjék lebontásában, ezáltal támogatva a jó minőségű alvást. Emellett természetes módon nyugtatja az idegrendszert és segíti az izmok ellazítását. Utóbbi tulajdonsága miatt használjak előszeretettel a nyugtalan láb szindróma kezelésére, amely egy igen gyakori, alvászavart okozó mozgási rendellenesség.

A magnézium ráadásul elengedhetetlen a GABA-receptorok működéséhez. A gamma-amino-vajsav egy olyan nyugtató hatású neurotranszmitter, amely akkor is segít „kikapcsolt állapotba” állítani az agyat, amikor este feszült vagy a sok teendőtől és a cikázó gondolatoktól. Ha mindez nem lenne elég, a magnézium még a dopamin szintet is megemeli, amely által hatékonyan javítja a hangulatot. Ha pedig a migrén tart ébren, annak a tüneteit is képes enyhíteni.

17187018 - young beautiful woman sleeping on bed in bedroom

A magnézium szedése

A felnőttek számára ajánlott napi mennyiség 350 mg, általános egészség és alvásminőség javítása céljából egyaránt. Ennél több bevitele nem ajánlott, az olyan mellékhatások, mint a hasmenés, a hányinger, az alacsony vérnyomás vagy akár a légzési nehézségek elkerülése végett. 5000 mg-tól, amely igen extrém dózisnak számít, pedig már mérgezésről beszélhetünk, amely szívritmuszavart, de akár szívleállást is okozhat.

Alvászavar esetén célszerű étrendünket magnéziumban dús táplálékokkal is kiegészíteni, mint a spenót, a brokkoli, a kelkáposzta, a mandula, a tökmag, a mogyoróvaj, a zab, az avokádó, az étcsokoládé és a szójatej.

Összegzés

A magnézium hatékony segítség lehet az alvászavarral folytatott küzdelemben, ám krónikus probléma esetén mindenképp célszerű orvoshoz fordulni, hiszen hátterében számos probléma állhat.


További cikkeink a témában