Főoldal > ÉV EDZŐJE > Így vágj bele az edzésbe, ha nem szereted a konditermet

Így vágj bele az edzésbe, ha nem szereted a konditermet

edzésedzőteremegészségkonditeremmozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Félsz mások előtt edzeni és aggódsz, hogy valamit rosszul csinálsz? A sportolásnak nem szabad stresszesnek lennie. A következő lépésekkel hatékonyan győzheted le a konditeremmel kapcsolatos félelmeidet.

1. Kezdj el edzeni otthon

Ki mondta, hogy csak a konditeremben lehet edzeni? Amennyiben korábban még nem sportoltál, talán jobban is jársz, ha először otthon vágsz bele. Nincsen másra szükséged, csak egy kis helyre, ahol szabadon mozoghatsz, pár kényelmes ruhára és néhány tökéletesen elsajátított erősítő mozdulatra. Ha pár hétig otthon edzel, nemcsak az önbizalmad erősíted meg, de fizikailag is készen fogsz állni egy konditermes megmérettetésre.

2. Dolgozz saját súllyal

Hiszed vagy sem, a sportoláshoz semmilyen más kiegészítőre nincs szükséged, csak a testedre! Épp ezért, mielőtt belevetnéd magad a súlyemelésbe, fontos, hogy a saját testsúlyoddal is tudj dolgozni! Bár a súlyzók remekül erősítenek, a szakértők szerint az a legjobb, ha a kezdők először a saját testsúlyukkal dolgoznak.

3. Készíts edzéstervet

Ha már vannak kedvenc gyakorlataid és elsajátítottad a mozdulatok tökéletes kivitelezését is, itt az ideje egy teljes edzésterv elkészítésének. Vegyél elő egy kis noteszt, és egymás alá sorold fel a gyakorlatokat – az első néhány hétben ismételd meg őket legalább 5-ször, később pedig emeled fel az adagodat, 10-re, 15-re és 20-ra! Figyelj arra, hogy az ismétlések között pihenj egy kicsit és az adagokat csak néhány hetente emeld meg.

100079783 - advanced exercise. charming dark-haired woman doing a plank and alternating her legs while exercising in the morning

4. Mozogj rendszeresen

Az egésznek semmi értelme, ha nem veszed komolyan a testmozgást! A személyi edzők szerint legalább hetente kétszer, fogyni vágyóknak viszont legalább hetente négyszer ajánlott az edzés – ennél többet viszont ne vállalj be, ha előtte még nem sportoltál, hiszen a testnek is szüksége van a regenerálódásra.

5. Álmodj egy célt magadnak

A sportpszichológusok gyakran ajánlják a klienseiknek, hogy állítsanak fel maguknak egy célt, melyhez igazodni tudnak és mely motiválja őket – te is fogadd meg ezt a tanácsot. Nem kell nagy számokban gondolkodni: ha például egy hónapon belül el tudod érni a 10-es ismétlésszámot, már jó úton jársz; de a testsúlycsökkentést ne siettesd, hiszen a kutatások szerint minél gyorsabban fogsz le, annál gyorsabban szeded vissza az elégetett zsírt.

6. Folyamatosan motiváld magad

Elérted a célod? Ne lustulj el! Újból és újból állíts fel magadnak elérendő vágyakat, melyek mindig legyenek egy kicsit keményebbek, mint az előzőek! Amennyiben pedig meguntad az otthoni edzést és még mindig nem vágysz a konditerembe, próbálj ki páros és/vagy csoportos edzéseket, ahol a hozzád hasonló cipőben járókkal sportolhatsz együtt!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában