Főoldal > DIÉTA > Így válassz tisztítókúrát!

Így válassz tisztítókúrát!

diétafogyókúraméregtelenítés
0

Írta:

Különböző hosszúságú, a lemondás más-más formáit igénylő kúrák közül választhatsz, ha méregteleníteni akarsz. A választás során az alábbi szabályokat érdemes minden kúra során betartani: 1. Jól gondold át, melyik módszer az, ami alkatodnak, egészségi állapotodnak megfelel, és illeszkedik az aktuális életviteledbe is. Ha jól választasz, a méregtelenítés után sokkal jobban fogod érezni magad, ám ha […]

Különböző hosszúságú, a lemondás más-más formáit igénylő kúrák közül választhatsz, ha méregteleníteni akarsz. A választás során az alábbi szabályokat érdemes minden kúra során betartani:

1. Jól gondold át, melyik módszer az, ami alkatodnak, egészségi állapotodnak megfelel, és illeszkedik az aktuális életviteledbe is.
Ha jól választasz, a méregtelenítés után sokkal jobban fogod érezni magad, ám ha nem megfelelő módszerrel dolgozol, legyengíted a szervezeted.

2. Készülj fel a salaktalanításra!
Gondold végig, hol szerzed majd be a zöldségeket, gyümölcsöket, egyéb hozzávalókat, lehetőleg minél több biotermék legyen közöttük. Fokozatosan, két-három nap alatt állj át a megszokott ritmusról a méregtelenítésre. Tervezd meg előre az idődet, kicsit fogd vissza a pörgést, elsősorban elmélkedőbb napokat iktass be, a nagy bulikat hagyd máskorra. A tisztítókúra után is csak fokozatosan térj vissza a megszokott életrendedhez. Ha hirtelen váltasz, sokat veszíthet kúrád regeneráló hatásából.

3. Minden engedélyezett ételt alaposan rágj meg, étlapodon csak biológiailag értékes ennivalók szerepeljenek, felejtsd most el a chipset, a süteményt, a csokoládét, a fehér lisztből készült péksüteményeket.

4. A salaktanítás ideje alatt ne egyél húst, húsféléket, és lehetőleg minél kevesebbet fogyassz más állati eredetű ételekből is.

5. Kizárólag friss, esetleg mélyhűtött zöldségekből készült, frissen sütött-főzött ételeket egyél. Az adott kúrához szükséges salátát vagy rizst természetesen előre is elkészítheted, de semmiképp ne fogyassz zacskós levest, konzerv ételeket, és kerüld a mikrohullámú sütő használatát.

0010615_1.jpg ()

6. Hangsúlyozottan figyelj oda a folyadékfogyasztásra, ilyenkor napi 2 liter a minimum, de ha klimatizált helyen dolgozol, vagy sokat izzadsz, akár 3 liter folyadékot is meg kell innod. Tiszta vizet, ásványvizet, gyógyteákat kortyolj. Tilos a feketekávé, az alkohol és az üdítőital. (100 százalékos gyümölcslevet, ha az semmilyen hozzáadott anyagot nem tartalmaz, fogyaszthatsz, de csak vízzel hígítva. A legjobb, ha te magad készíted el az italodat narancs, alma, sárgarépa, fehérrépa, zeller, cékla, kivi, grépfrút, illetve egyéb zöldségek, gyümölcsök felhasználásával.) Minden italt apró kortyokban, szinte megrágva fogyassz.

7. Ébredés után masszírozd végig mindkét talpadat egy kemény gumilabdát görgetve a talajon. Talpanként két-három percnyi gurigázás már érezhető változásokat hoz. Ahol érzékenyebb a talpad, ott időzz el egy kicsit hosszabban.

8. Kerüld a túl erős fizikai terhelést, ezeken a napokon csak kíméletes edzésprogramot végezz. (A füzet végén található jógagyakorlatok például ideálisak a méregtelenítés alatti testmozgáshoz.)

9. Tartózkodj minél többet szabad levegőn!

10. Ha teheted, szaunázz, masszíroztasd magad, így hatékonyabb lesz a méregtelenítés.

11. Zuhanyozás előtt gyengéden dörzsöld át a bőrödet luffaszivaccsal vagy száraz törülközővel, de használhatsz erre a célra készített finom szőrű kefét is. A dörzsölés eltávolítja az elhalt hámsejteket, javítja a vérkeringést. Zuhanyozás után pedig alaposan krémezd be magad a bőrtípusodnak megfelelő krémmel.

12. Figyelj oda a lelki méregtelenítésre is. A salaktalanítás napjain foglalkozz többet magaddal, és kevesebbet a külvilággal. Jót tesz, ha ilyenkor nem nézel tévét, nem hallgatsz híreket. Helyette vedd elő azokat a könyveket, amelyeket már rég el szerettél volna olvasni.

Különösen jól jönnek az öngyógyító, önfejlesztő könyvek, például a következők:
Louise L. Hay: Az erő benned van
Balogh Béla: A tudatalatti tízparancsolata
Andrew Matthews: Hallgass a szívedre!
Rhonda Bryne: The Secret (A titok)

13. Fontos, hogy két-három napnál hosszabb böjtöt – amikor csak leveket fogyasztasz, és minden szilárd táplálékról lemondasz – csak akkor tarts, ha orvos vagy jól képzett természetgyógyász támogatja munkádat. A böjtnél gyakran jelentkezik úgynevezett böjti krízis, ami fejfájást, rosszullétet, lázat okozhat, fellobbanhatnak régi betegségeid, ilyenkor szükséged lehet segítségre.


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X