Főoldal > DIÉTA > Mit ne reggelizz, ha fogyni akarsz?

Mit ne reggelizz, ha fogyni akarsz?

diétafogyókúrareggeli
0

Írta:

Az egészséges és alakodat is kímélő reggelizés alapszabályai: Felkelés után a legjobb, ha szénhidrátban gazdag táplálékot választasz, vagyis müzlivel, teljes kiőrlésű kenyérrel kezded a napot. Így láthatod el ugyanis a szervezeted a szükséges energiával. Arra figyelj, hogy lehetőleg ne finomlisztből készült, kelesztett és édes pékáruval kezdd a napot! Kerüld a fehérjetartalmú ételeket! Ha “szabályosan” szeretnéd kezdeni a napot, […]

Az egészséges és alakodat is kímélő reggelizés alapszabályai:

  • Felkelés után a legjobb, ha szénhidrátban gazdag táplálékot választasz, vagyis müzlivel, teljes kiőrlésű kenyérrel kezded a napot. Így láthatod el ugyanis a szervezeted a szükséges energiával. Arra figyelj, hogy lehetőleg ne finomlisztből készült, kelesztett és édes pékáruval kezdd a napot!
  • Kerüld a fehérjetartalmú ételeket! Ha “szabályosan” szeretnéd kezdeni a napot, kénytelen leszel lemondani a hétvégi bundáskenyérről, lágytojásról. Mellőzd a tejtermékeket, a sajtot és a kolbászféléket is!
  • Az italválasztásnál hagyd ki a tejet és a tejtermékeket. Ha tejeskávéval kezdted eddig a napod, a kávét ezentúl csak egy nagyon kevés tejjel vagy tejszínnel keverd. A legjobb azonban, ha átállsz a teára!

0010610_1.jpg ()

Ezeket a táplálékokat mellőzd a reggeli során:

  • állati, vagyis a tejben, tejtermékekben – például a túróban -, valamint a tojásban, sajtban, kolbászban lévő fehérjék
  • margarint, vajat csak kis mennyiségben használj a pirítóshoz, pékáruhoz

Mit mivel helyettesíthetsz?

  • tej helyett szójatej, rizsital vagy zabital, esetleg kevés vízzel higított tejszín
  • müzlivel kevert tej helyett müzlivel kevert gyümölcslé
  • húsok, felvágottak helyett szójából, csicseriborsóból készült pástétom
  • tejeskávé helyett tea
  • sajtok helyett tofu
  • margarin és vaj helyett olívaolaj

Mikor reggelizz?
Nem fontos, hogy reggel azonnal felkelés után hozzáláss a reggelihez. Eltolhatod arra az időpontra is, amikor beérsz a munkahelyre. Figyelem! Ha a reggelit túl későre “időzíted”, akkor az ebédidőt is érdemes kicsit későbbre tolni úgy, hogy a két főétkezés között legalább 3-4 óra elteljen!


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X