Főoldal > DIÉTA > 8 tuti diétás tipp a bikini-alakért

8 tuti diétás tipp a bikini-alakért

bikinibikinialakbikiniszezondiétaétkezésfogyásfogyókúramennyiség
0 0

Írta:

Mindjárt itt a bikiniszezon, segítünk, hogy gyorsan és könnyedén tudj fogyni, és hamar elérhesd az áhított alakot!

Fogd vissza a kalóriákat, de edd azt, amit szeretnél!

Gondold át, mi az, amit igazán meg szeretnél enni, aztán ne fogd vissza magad, fogyaszd el, és élvezd az ízeket. Csak arra figyelj, ha fogynál, vagy tartanád a súlyod, jóval kevesebbet csemegézz a finomságokból. Akárhol is legyél, otthon, a munkahelyeden vagy egy étteremben, minden az adagokról, és arról szóljon, hogy a nehéz ételeket könnyedebb fogásokkal egyensúlyozd ki. Ha olyan étekre vágysz, amiben sok a kalória – süti, chips és társaik – csak nagyon kis mennyiséget csipegess el belőlük.

Használd a kezed a kis adagokért!

Ha rágcsálnivaló után ácsingózol, először majszolj el valamit, ami akkora, mint az öklöd. Természetesen ez ne 4 darab jókora bonbon legyen. Jöjjenek inkább a szokásos diétás megoldások, mint például a gyümölcsök, joghurt, zöldségek, vagy sótlan pattogatott kukorica.

shutterstock_51905353.jpg ()

Egyél, amikor éhes vagy!

Ne foszd meg magad a harapnivalótól, főleg akkor ne, amikor a gyomrod korog (hiszen ez túlevéshez vezet), de fejezd be az evést, abban a pillanatban, amikor úgy érzed, jóllaktál. Légy kíméletlenül őszinte magaddal: tanuld meg, mikor üzeni azt a tested, hogy pont eleget ettél, így nem fogsz abba a csapdába esni, hogy majd’ szétpukkansz.

Fogyassz friss, valódi ételeket, kerüld a finomított, gyorséttermi ennivalókat!

Nem győzzük hangsúlyozni a zöldségek és gyümölcsök fontosságát, ezek nélkül nincs fogyás. Ha főzöl, amikor csak lehet, használj friss zöldségeket, és ha megteheted, minél több bio élelmiszert iktass be az étrendedbe, ezeket pedig párosítsd teljes kiőrlésű gabonafélékkel és jó zsírokkal (diófélék, avokádó, olívaolaj).

Figyelj oda a környezetre!

Veled is előfordult már, hogy a vacsora abból állt, hogy a tévé előtt ülve néhány falatot bekaptál? Amilyen gyakran csak lehet, foglalj helyet az étkező asztalnál, és lassan költsd el az aktuális fogást. Leld örömöd az evésben! Hogy még inkább az ételre fókuszálj, teríts meg szépen (akkor is, ha egyedül vagy), kapcsold ki a televíziót és a rádiót, de a könyveket és a magazinokat is hanyagold erre az időre.

Kerüld a teljes zsírmentességet!

Bizonyos vitaminok és ásványi anyagok zsírban oldódnak, ebből kifolyólag a testünknek szüksége van zsírokra, de itt is ügyelni kell az arányokra, valamint a minőségre. Tökéletes választás a lenmag, a szezámmag és a mandula, hiszen ezek mindegyike rosttal, proteinnel és jó zsírokkal látja el a szervezetet, fogyasztásukkal pedig a farkaséhség sem tör rád.

Összpontosíts a rostra!

Ha gabonaféléket vagy kenyeret veszel, olyan termékeket válassz, amelyek adagonként, vagy szeletenként legalább 4 gramm vagy még ennél is több rostot tartalmaznak. A rost hosszú időre eltelít, ami azt jelenti, hogy kevesebbet eszel, mégis jóval később érzed csak újra az éhséget.

shutterstock_69019471.jpg ()

Kezdj levessel!

Ha vacsora előtt bekanalazol egy kis levest is, máris nem fogsz olyan nagy vehemenciával nekiesni a következő fogásnak, emellett a leves kiváló formája a zöldségfogyasztásnak is. A nyári hőségben próbáld ki a hideg leveseket, például a gazpachot (spanyol nyári leves, tele zöldségekkel). Lehetőleg mindig a zöldség alapú leveseket részesítsd előnyben, krémes társaikat pedig szorítsd háttérbe.

 


További cikkeink a témában