Főoldal > dieta > A világ legegyszerűbb fogyókúrás módszere

A világ legegyszerűbb fogyókúrás módszere

diétafogyókúratáplálkozás
0 0

Írta: and

Tudtad, hogyha a három fő étkezés előtt két pohár vizet megiszol, akkor átlagosan 2,3 kilogramm sú

Tudtad, hogyha a három fő étkezés előtt két pohár vizet megiszol, akkor átlagosan 2,3 kilogramm súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg?

Amennyiben az a típus vagy, aki könnyen felszedi a kilókat, akkor bizonyára gyakran töröd azon is az agyad, hogy hogyan fogyj le, vagy mivel tudnád megelőzni, hogy a kilók észrevétlenül rakódjanak alakodra. Ezért aztán sokan rengeteg mindent kipróbálnak, mindenféle fogyókúra receptet és kúrát, a nagy igyekezet közben pedig lehet, hogy pont a legegyszerűbb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb módszert nem veszik észre. A vizet. Mert hát vizet mindenki iszik, csak nem mindegy miért, mennyit és mikor.        

A csodarecept

Amerikai kutatók 12 héten át, csaknem 50 felnőtt bevonásával tesztelték az elméletüket. A résztvevőket két nagy csoportra osztották. Amíg az első csapat tagjai kalóriaszegény étrendet követtek ugyan, de nem ittak vizet a főétkezések előtt, addig a másikba tartozók az alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasztása mellett, minden étkezés előtt még két pohár vizet is megittak. A 12 hetes kísérlet végén aztán azok, akik rendszeresen ittak vizet a napi étkezések előtt, nagyjából 7 kilogrammot fogytak, míg azok, akik csak a kalóriaszegény étrendet követték, mindössze 5 kilogramm feleslegtől váltak meg. A tanulmányok egyébként már azt is bebizonyították, hogy azok a középkorúak, akik a főétkezések előtt megisznak két pohár vizet, nagyjából 75-90 kalóriával kevesebbet esznek.

viz2.jpg ()Mire jó szervezetünknek a víz?

Mivel az emberi szervezet 60%-a vízből áll, így nyilvánvaló, hogy hatással van testünkre, lelkünkre. Az évek múlásával a szervezetben egyre jobban csökken a víztartalom, a bőr és az izomzat pedig veszít rugalmasságából. Megfigyelhető, hogy ahogy korosodunk, úgy általában egyre kevesebb folyadékot veszünk magunkhoz, míg a csupán 10% vizet tartalmazó zsírsejtek mennyisége megnő szervezetünkben.

Ugyanakkor a víznek megvannak a mindennapjainkat is befolyásoló fontos feladatai, mint a szervezet megtisztítása a felesleges méreganyagoktól. De a víz az, ami a táplálékelemeket és az ásványi anyagokat is a vérbe szállítja a belekből, hogy aztán a vérárammal eljussanak a sejtekhez; amellett, hogy szabályozza a test hőmérsékletét is. Ha például túl keveset iszunk, akkor nemcsak az anyagcserénk lassul le, de szervezetünk elégtelenül tudja elégetni a zsírt, kiválasztani a méreganyagokat, így azok a vérben maradva savasodást, salakosodást okoznak. Ezért is ajánlják, hogy fogyókúra idején legalább 2-3 liter folyadékot igyunk meg naponta. 

Emellett azonban a víz gyógyszer is, hiszen betegség idején napi 3,5 liter folyadék elfogyasztása segíti a méreganyagok hamarabbi kiürülését a testünkből, ami gyorsabb gyógyulást eredményez.   

Mikor igyunk és hogyan?

A szakértők normális esetben napi 8 pohár ásványvíz elfogyasztását javasolják, és amíg délelőttre legalább 0,5 liter gyümölcslé és ugyanennyi cukrozatlan gyógynövénytea megivását ajánlják, addig délutánra és estére már csak szénsavmentes ásványvíz fogyasztását tanácsolják, amivel tisztítjuk szervezetünket és pótoljuk a nap során elvesztett folyadékot. Legjobb sokszor kis mennyiséget inni, lassan, kortyolgatva, mert így biztosíthatjuk a folyadék optimális felhasználását.

Akkor azonban, ha fogyókúrázunk, növelnünk kell a víz bevitelét, főleg étkezések előtt. Mégpedig azért – mondja a vízfogyasztás és a fogyókúrás étrend kapcsolatát vizsgáló tanulmány fő szerzője, Brenda Davy professzor-, mert kalóriamentes és jól megtölti az ember gyomrát.

A kutató azt javasolja, hogy aki a fogyókúra terén tartós eredményt akar elérni, az igyon sokkal több vizet, ugyanakkor jóval kevesebb cukrozott, magas kalóriatartalmú folyadékot. Ennél nem létezik egyszerűbb és hatékonyabb módszer a súlyproblémák kezelésére. És bár a szakemberek nem vitatják, hogy a diétás, illetve az édesítőszerrel készült italok is segíthetnek a kalóriabevitel csökkentésében és a fogyásban, ugyanakkor úgy látják, a cukrozott, dobozonként mintegy 10 teáskanálnyi cukrot tartalmazó szénsavas üdítők túlzott fogyasztásától mindenképp óvakodni kell.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában