Főoldal > DIÉTA > A legjobb táplálkozási fogadalmak az újévre

A legjobb táplálkozási fogadalmak az újévre

fogadalomgabonagasztrohaltáplálkozásüdítőújév
0 0

Írta: and

A fogyás kétségtelenül a legnépszerűbb újévi fogadalom. A legegyszerűbb módja, hogy elérd

A fogyás kétségtelenül a legnépszerűbb újévi fogadalom. A legegyszerűbb módja, hogy elérd a kitűzött célt, ha különböző trükköket vetsz be kedvenc ételeid fogyasztásakor. Hogy a pluszkilók messzire elkerüljenek 2014-ben, alkalmazd az alábbi egyszerű tippeket. 

Egyél több halat!

A hal szupertáplálék, tele van omega-3-mal és fehérjével. A lazac az egyik legegészségesebb választás, főleg, ha olyan fehérjeforrásokkal hasonlítjuk össze, mint a marha- vagy a sertéshús. Nem is gondolnád, pedig számos ételt helyettesíthetsz lazaccal, a hamburgerhústól a „baconbe” tekerésig.

Válaszd a teljes kiőrlésű gabonát!

Bár egy időben hatalmas népszerűségnek örvendett a teljes szénhidrátmegvonáson alapuló diéta, a szakértők jelenlegi álláspontja alapján csak azt tanácsolhatjuk, véletlenül se száműzd teljesen. A hangsúly a minőségen van, ha finomított, fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű gabonát választasz, azzal jelentős kalóriát spórolhatsz. Ráadásul sokkal több tápanyagot és rostot juttatsz a szervezetedbe, felpörgetve az anyagcseréd.

apple2.jpg ()Felejtsd el az üdítőket!

Ha száműzni akarsz valamit az étrendedből, az ne a szénhidrát, hanem az üdítő legyen. Hihetetlen, de még a nullkalóriás light kóla is pluszkilókhoz vezethet, így mindenféle üdítő kerüljön tiltólistára az újévben. Ha mégis hiányzik a különböző ízesítésű szénsavas ital, dobd fel a natúr ásványvizet: csepegtess bele friss citruslevet.

Egy alma egy nap… szó szerint!

Bár a gyümölcsöknek is megpróbálták rossz hírét kelteni, ne higgy el mindent, ezek a finomságok ugyanis igazából a barátaid. Nemcsak tele vannak létfontosságú vitaminokkal és ásványi anyagokkal, hanem könnyű és egészséges nasik is. Akár az almát, akár a narancsot kedveled, iktass be több gyümölcsöt az étrendedbe, mivel számos egészségügyi haszna van.

Kerüld a transzzsírokat!

A transzzsírokat száműzd a diétádból teljesen, mert olyan súlyos egészségügyi kockázatokkal jár, mint amilyen a szívinfarktus. Sajnos nehéz kerülni, mivel szinte az összes feldolgozott és készétel tömve van vele. Olvasd el alaposan a csomagolásokon található összetevőlistát még az üzletben, hogy biztos lehess benne, a választott termék transzsír-mentes.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában