Főoldal > DIÉTA > 3 étkezési hiba, ami elhízáshoz vezethet

3 étkezési hiba, ami elhízáshoz vezethet

diétaétkezéshibahízáshűtőkocsipluszkilóktáplálkozás
0 0

Írta:

Nassolunk az autóban, a vonaton, a tv előtt, miközben telefonálunk, sőt, sokszor még az ágyban is. Az étkezések közötti rágcsálás legtöbbünk számára annyira automatikusan történik, hogy az agyunk szinte nem is érzékeli a folyamatot.

Pedig általában nem egyetlen almáról van szó, reggeltől estig akár 600 kalóriát is összecsipegethetsz anélkül, hogy észrevennéd. Figyeld meg az alábbi három hibát, és cseréld le őket egészséges megoldásokra!

Eszel napközben, este mégis kifosztod a hűtőt

Rendszeresen eszel a nap folyamán, azonban a vacsora után újra és újra visszatérsz a hűtőhöz. Mire észbe kapsz, a tv előtt ülsz, a kezedben egy zacskó rágcsálnivalóval és némi édességgel.

Így csináld: Kezdd a napot egy rendkívül laktató reggelivel: fogyassz el egy nagyobb adag zabpelyhet, tojást vagy görög joghurtot gyümölccsel. Ebédre kombináld az egészséges szénhidrátokat fehérjével és zsírokkal. Utána pedig egyél egy darabot a kedvenc csokoládédból, várd meg, amíg elolvad a szádban, élvezd ki az ízét. Így kevesebb édességgel is jól laksz. Ha a reggeli és az ebéd elegendő tápanyagot tartalmaz, sokkal kevesebb az esély arra, hogy este kipakold a hűtőt. 

hiba2.jpg ()

Nem bírod abbahagyni az evést a kocsiban

Ha úgy érzed, hogy a kocsiban éled az életed, valószínűleg sokszor eszel benne. A rohanásban lévő sofőr legnagyobb ellensége a gyorséttermek “drive-in” részlege, ahol csak gyorsan bekapsz pár hamburgert és leöblíted egy shake-kel, és máris 1000 kalóriával fejelted meg a napi energiabeviteledet. 

Így csináld: Csomagolj magadnak minden napra könnyen hordozható, egészséges nassolnivalókat, mint amilyen egy kis zacskó kesudió, egy teljes kiőrlésű kenyérből készült szendvics, vagy egy alma. Ha ezután még mindig késztetést érzel, hogy engedj a csábításnak és vegyél egy nagy adag sült krumplit, menj egy másik útvonalon, hogy elkerüld a szokásos gyorséttermet.

Otthon dolgozol

Csak te és a hűtő, senki sem látja, mennyit eszel. Nincsenek találkozóid vagy szabályozott időbeosztásod, munka közben tévézhetsz, moshatsz, játszhatsz a kutyával, vagy akár nassolhatsz is (ahányszor csak akarsz).

Így csináld: Oszd be magadnak az idődet, és tervezd meg az étkezéseidet is. Iktasd be mindig ugyanabban az időben a reggelit, a tízórait és az ebédet, és evés közben ne használd a számítógépet, ne olvass, és ne tévézz, így jobban odafigyelsz az ízekre, és kevesebbel is beéred.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában